تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۰ میلیون و ۱۸۶ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۵۰۲ هزار نفر ثبت شد.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۴۸۹ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد. دکتر سیما سادات لاری گفت: از ۷ تا ۸ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۰۶ مورد بستری شدند. وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۵۰۸ نفر رسید. لاری افزود: تا کنون ۱۸۳ هزار و ۳۱۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. وی گفت: ۲۹۴۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ادامه داد: تا کنون یک میلیون و ۶۱۰ هزار و ۸۶۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. لاری با تاکید بر لزوم رعایت موارد بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به‌ویژه در اماکن عمومی و تجمعات گفت: استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌های بوشهر، ایلام، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارند.

  • ادامه روند صعودی ابتلا به کرونا در عربستان

وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان نوشت: وزارت بهداشت سعودی امروز سه شنبه از ثبت حدود ۴ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. 

بر اساس این گزارش در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳۹۸۹ نفر در عربستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این برای سومین روز متوالی است که حدود ۴ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در عربستان به ثبت رسیده است.

تاکنون ۱۸۲ هزار و ۴۹۳ نفر در عربستان سعودی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۱۵۵۱ نفر از آنها جان خود را از دست داده و ۱۲۴ هزار و ۷۵۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

  • افزایش آمار مبتلایان در عراق به بیش از ۴۵ هزار نفر

منابع خبری از ادامه روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا در عراق خبر دادند. به گزارش تسنیم به نقل از العهد، وزارت بهداشت و محیط زیست عراق از ثبت ۲۱۴۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.

با ثبت این موارد جدید، آمار کل مبتلایان به کرونا به ۴۵ هزار و ۴۰۲ نفر افزایش یافته است. البته از این تعداد، ۲۱ هزار و ۱۲۲ نفر بهبود یافته‌اند. آمار مرگ‌ومیر در عراق بر اثر کرونا هم با جان‌باختن ۹۶ نفر دیگر به ۱۷۵۶ نفر رسیده است.

  • شمار مبتلایان کرونا در افغانستان از ۳۰ هزار نفر گذشت

وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرده است طی ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۲۴۹ آزمایش کرونا در کشور انجام شده که ۱۶۵ مورد از آن‌ها در ۱۳ ولایت از ۳۴ ولایت این کشور مثبت اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام این وزارتخانه ۲۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در این بازه زمانی جان خود را از دست داده‌اند و شمار کلی قربانیان کرونای این کشور را به ۷۰۳ نفر رساندند.

تاکنون ۳۰ هزار و ۶۱۶ نفر در افغانستان به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده‌اند و با بهبودی ۳۶۸ بیمار دیگر از اوایل جمعه، شمار بهبودیافتگان این بیماری در این کشور به ۱۰ هزار و ۶۷۴ نفر رسید.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، طبق اعلام وزارت صحت عامه افغانستان، این وزارتخانه از ماه فوریه تاکنون ۷۰ هزار و ۸۷ تست کرونا در سراسر کشور انجام داده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 526471

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha