مدیر تالار هنر از بازگشایی این تالار از نیمه دوم تیر ماه خبر داد و از وضعیت معیشتی فعالان تئاتر کودک ابراز نگرانی کرد.

پرواز كبك‌ها در تالار هنر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسین موذن با اعلام این خبر گفت: قرار است تالار هنر از نیمه دوم تیر ماه با یکسری محدودیت‌ها و نیز رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را از سر بگیرد.

او ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، ابتدا دو گروهی که اجرای نمایش‌هایشان در اسفند ماه به دلیل شیوع کرونا متوقف ماند، بار دیگر روی صحنه می‌روند. بدین ترتیب در مرحله اول میزبان دو نمایش «افسانه پری دریایی» و «دنیای شگفت‌انگیز اکو و تاکو» خواهیم بود.

موذن درباره اجرای همزمان دو نمایش توضیح داد: بین اجراها حدود دو ساعت فاصله در نظر گرفته‌ایم. ضمن اینکه تمام تجهیزات بهداشتی تهیه شده و روزانه تمام فضاهای سالن ضدعفونی می‌شود.

او درباره دیگر تدابیر بهداشتی در این تالار گفت: تب‌سنجی از تمام مراجعه‌کنندگان اعم از همکاران سالن، گروه‌های نمایشی و تماشاگران هنگام ورود به سالن انجام می‌شود. علاوه بر آن تجمع تماشاگران پیش و پس از اجرای نمایش حذف خواهد شد. به این صورت که هر تماشاگر به محض ورود به سالن وارد تالار اجرا می‌شود و کسی در لابی حضور نخواهد داشت.

موذن افزود: علاوه بر این گریم کودکان و گرفتن عکس یادگاری با عوامل اجرایی هم حذف می‌شود و بوفه نیز تعطیل شده و لازم است همه تماشاگران اعم از بزرگسال و کودک با ماسک وارد سالن شوند.

این مدیر هنری با تاکید بر لزوم اجرای تدبیر بهداشتی برای سلامتی هنرمندان فعال در سالن نیز اضافه کرد: یک مساله حاد دیگر رعایت نکاتی برای حفظ سلامت خود هنرمندان است. به این منظور تلاش شده گریم‌ها حذف شود یا به حداقل برسد. همچنین گروه‌ها تغییراتی در میزانسن‌های خود داشته‌اند که البته برایشان سخت است ولی چاره‌ای هم نیست. ضمن اینکه سه تن از بازیگران یکی از نمایش‌ها هم حذف شده‌اند.

موذن درباره جبران خسارت گروه‌هایی که بعد از کرونا متحمل زیان شده‌اند، توضیح داد: آخرین قولی که مدیر اداره کل هنرهای نمایشی داده‌اند، این است که پیش از شروع اجرا، 50 درصد کمک هزینه مصوب گروه‌ها پرداخت شود. به جز آن خود ما هم برنامه‌هایی داریم از جمله اجرای آنلاین نمایش‌ها که تا حدود 80 درصد قطعی شده است و امیدواریم زودتر به شکل کامل قطعی شود.

به گفته او بر اساس این طرح، قرار است همزمان با اجرای نمایش‌ها در تالار هنر، سه دوربین نیز در سالن باشند و اجرای نمایش همزمان به صورت آنلاین در سراسر کشور قابل دیدن باشد.

موذن خاطرنشان کرد: اگر اجرای آنلاین موفق باشد، بعد از کرونا و در دریگر مقاطع زمانی هم آن را ادامه خواهیم داد چون فرصتی است برای تماشاگران تا در شهرهای مختلف به تماشای نمایش‌ها بنشینند.

او در پایان با ابراز تاسف از شرایط اقتصادی هنرمندان تئاتر بویژه در دوران کرونا ادامه داد: بسیاری از فعالان تئاتر کودک از این راه گذران زندگی می‌کنند. آنان در جایی کارمند نیستند و تئاتر، تنها راه درآمد آنان است که در این دوره متحمل سختی بسیار شدند و امیدواریم راهی برای حمایت از این هنرمندان پیدا شود. در وهله اول همه باید به جلب اعتماد تماشاگران کمک کنیم تا سالن‌ها بار دیگر شاهد حضور مخاطبان باشد و در مراحل بعدی هم لازم است گفتگوهایی با ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شود و این دوستان در جریان وضعیت هنرمندان تئاتر قرار بگیرند.

«دنیای شگفت انگیز اکو و تاکو» به نویسندگی شیما شادمانی با کارگردانی امید انصاری و «افسانه پری دریایی» به نویسندگی و کارگردانی رضا بیات دو نمایشی هستند که از تازیخ یاد شده اجرای خود را در تالار هنر آغاز می‌کنند.

کد خبر 526375

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha