رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از تشدید نظارت بر واحدهای عرضه کننده لوازم خانگی در استان خبر داد.

لوازم خانگي

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا علمدار یزدی گفت: طرح ویژه ساماندهی بازار لوازم خانگی از یکشنبه ۸ تیر در سطح استان یزد آغاز شده و  نظارت بر شفاف‌سازی تغییرات قیمت واحدهای عرضه‌کننده لوازم خانگی در دستور کار بازرسی این سازمان قرار گرفته است.

وی افزود: همه تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان لوازم خانگی ملزم هستند تا قیمت محصولات خود را در سامانه ۱۲۴ به عنوان بخشی از نظام مدیریت عرضه و تقاضای بازار، درج کنند. درج نشدن قیمت از سوی تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان لوازم خانگی به منزله عرضه خارج از شبکه و گران‌فروشی تلقی می‌شود.

علمدار ادامه داد: محصولات لوازم خانگی شامل یخچال، فریزر، یخچال‌فریزر، ماشین لباسشویی، اجاق‌گاز و تلویزیون، با توجه به عمومیت مصرف به عنوان کالاهای ضروری برای تعیین درصد رشد قیمت در سال ۱۳۹۹ مشخص شده و مشمول هماهنگی با سازمان حمایت برای تأیید قیمت و متعاقباً ثبت قیمت مصرف‌کننده در سامانه ۱۲۴ است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد اظهار کرد: قیمت کالاها نسبت به آخرین قیمت‌های ثبت شده در سامانه ۱۲۴ در ارتباط با یخچال، فریزر، یخچال‌فریزر، ماشین لباسشویی و اجاق‌گاز با افزایش حداکثر ۲۵ درصد و در ارتباط با تلویزیون با افزایش حداکثر ۲۰ درصد تعیین شده است.

علمدار یزدی گفت:  قیمت سایر اقلام لوازم خانگی با رعایت ضوابط قیمت‌گذاری مصوب هیئت تعیین و تثبیت قیمتها، براساس خوداظهاری شرکت‌ها تنظیم و برای ثبت در سامانه ۱۲۴ به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارسال می‌شود.

وی افزود: آن دسته از شرکت‌های عرضه‌کننده و تولیدکننده لوازم خانگی که تاکنون قیمت محصولات خود را برای ثبت در سامانه مذکور به این سازمان ارائه نکرده‌اند، مکلفند قیمت‌های پیشنهادی را برمبنای آخرین قیمت‌های فروش در بهمن ماه ۱۳۹۸ تنظیم و برای ثبت در سامانه ۱۲۴ ارائه کنند.

کد خبر 526352

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha