فرماندار خرم‌دره گفت: شرکت در مراسم‌ عروسی و عزا دلیل شیوع مجدد کرونا در این شهرستان در استان زنجان است.

تالار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حجت محمدی ظهر یکشنبه هشتم تیر در جلسه هماهنگی، کنترل و پیشگیری از شیوع کرونای شهرستان خرم‌دره، اظهار کرد: بنا به دستور مقام عالی استان زنجان، ستاد کرونای شهرستان در اولین روزهای شیوع کرونا ویروس تشکیل شد و همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه با همکاری و تعامل اقدامات خوبی را انجام دادند.

وی افزود: ۱۶ میلیارد تومان توسط خیرین در راستای حمایت از اقشار آسیب‌دیده در استان جمع‌آوری شده که از این مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، یعنی ۱۰ درصد آن توسط مردم خیر خرم‌دره اهدا شده است.

فرماندار خرم‌دره تصریح کرد: با توجه به ساخت‌وسازها در حوزه بهداشتی و سلامت، بیش از ۱۰ مورد ساخت‌وساز در حوزه بهداشتی اعم از درمانگاه، آزمایشگاه، اورژانس و پشتیبانی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ در شهرستان انجام‌شده که همه این امور در سایه حمایت خیرین تحقق‌یافته است.

محمدی با تأکید بر نیاز شهرستان به بیمارستان دوم، یادآور شد: با توجه به نزدیکی مسافت بیمارانی از هیدج، صائین‌قلعه و سلطانیه نیز به شهرستان خرم‌دره برای گرفتن خدمات درمانی مراجعه می‌کنند که همین امر ترافیک کاری در تنها بیمارستان خرم‌دره را افزایش می‌دهد.

فرماندار خرم‌دره در ادامه، علت شیوع مجدد کرونا ویروس در این شهرستان و قرمز شدن وضعیت را برگزاری مراسم عروسی و عزا دانست و گفت: متاسفانه علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌های انجام شده، مردم در مراسم تشییع، ختم و همین‌طور عروسی‌ها شرکت می‌کنند و این تجمعات موجب شده تا  این ویروس مجدداً گسترش پیدا کند و آمار مبتلایان افزایش یابد.

وی اشاره‌ای نیز به نقاهتگاه‌های شهرستان کرد و افزود: در سه‌نقطه شهرستان خرم‌دره سه نقاهتگاه در نظر گرفته‌شده است که این نقاهتگاه‌ها به ۲۰۰ تخت مجهز هستند.

کد خبر 526322

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha