مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با توجه به وضعیت کرونایی تالارهای پذیرایی، استخرها و شهربازی‌ها در این استان همچنان تعطیل است.

تالارهای پذیرایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جمال نصیری سه‌شنبه سوم تیر افزود: برگزاری هر نوع مراسم در تالارهای عروسی تخلف است، در صورت دریافت گزارش مبنی بر انجام چنین کارهایی توسط مالکان علاوه بر پلمب تالارهای پذیرایی، حق فعالیت تا پایان وضعیت کرونایی را نخواهند داشت.

وی اضافه کرد: متاسفانه طی هفته‌های گذشته مراسم عروسی زیرزمینی و مجالس ختم با تجمعات زیادی در منازل و حتی باغات رخ‌داده که بروز همین مساله مشکلاتی را ایجاد کرد و به ابتلای تعداد زیادی به کرونا منتهی شد.

نصیری ادامه داد: برگزاری هر نوع مراسم بدون مجوز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ممنوع بوده و در صورت مشاهده موارد و با همکاری‌های بین بخشی جلوگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: درصورت مشاهده برگزاری هر نوع مراسم در رستوران‌ها نیز از فعالیت‌های آنها ممانعت خواهد شد، چراکه بروز همین مساله می‌تواند شمار مبتلایان به کرونا را به‌مراتب افزایش دهد و این مکان‌ها فقط می‌توانند به فعالیت روزمره خود ادامه دهند.

نصیری افزود: با توجه به وضعیت کرونایی شهربازی‌های تعدادی از شهرهای این استان به‌ویژه زنجان نیز تعطیل بوده و این موضوع مهم به شهرداری اعلام‌شده که این کار با هدف پیشگیری است.

وی در خصوص نحوه فعالیت مراکز فرهنگی در این استان نیز گفت: در زمان حاضر مراکز فرهنگی و سینماها با شرط رعایت پروتکل بهداشتی و با حداکثر ظرفیت ۵۰ درصد طبق دستور ستاد ملی کرونا بازگشایی‌شده‌اند.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: بر این اساس در رشته‌های ورزشی پُر برخورد که در آنها تماس افراد وجود دارد مانند کشتی، جودو و تکواندو اعم از باشگاه‌های خصوصی و دولتی نیز ممنوع بوده و در این راستا نظارت‌های لازم از سوی دستگاه‌های متولی امر به‌ویژه اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان انجام می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر به دلیل افزایش شمار بیماران کرونایی این استان نظارت‌های کارشناسان بهداشت محیط این استان در مقایسه با گذشته ۲ برابر افزایش‌یافته که این مهم در راستای پیشگیری از روند افزایشی بیماری است.

نصیری افزود: دانشگاه علوم پزشکی به‌عنوان ناظر در کنار سایر ارگان‌ها در بحث پیشگیری و کنترل کرونا انجام وظیفه می‌کند و در زمینه سالم‌سازی و گندزدایی محیط و اماکن عمومی و مهم‌تر از آن، آموزش به مردم و مراکز خدماتی و  تولید و توزیع مواد غذایی فعالیت می‌کند.

او ادامه داد: به دلیل عدم شناخت کافی از ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی و کاهش مواجهه چهره به چهره از ابزارهای مفید در بحث پیشگیری و کنترل این ویروس است.

وی خاطرنشان کرد: حفاظت فردی، زدن ماسک و شستشوی مکرر دست‌ها در پیشگیری از انتقال ویروس بسیار مهم است و این باید بیش از گذشته موردتوجه عموم قرار گیرد.

کد خبر 524792

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha