معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: براساس بخشنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تست کرونا تنها برای افراد بالای ۶۰ سال علامت‌دار و افراد پرخطر انجام می‌شود.

تست کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر ابراهیم شکیبا یکشنبه هشتم تیر افزود: براساس این بخشنامه و با توجه به محدودیت دسترسی به تجهیزات نمونه‌گیری و کیت‌های تشخیصی، دشواری روش نمونه‌برداری و خطر انتقال بیماری در حین نمونه‌برداری، اکنون تعداد محدودی از موارد در لیست غربالگری اولیه آزمایشگاهی قرار دارد.

او در مورد این محدودیت‌ها، گفت: تست کرونا برای افراد سرپایی علامت‌دار با سن بالای ۶۰ سال و با وجود بیماری زمینه‌ای (گروه‌های پرخطر از نظر عوارض کووید ۱۹) و زنان باردار، افراد در تماس با فرد مبتلابه‌شرط با سن بالای ۶۰ سال و با وجود بیماری زمینه‌ای (گروه‌های پرخطر از نظر عوارض کووید۱۹) و زنان باردار و زندانیان علامت‌دار (در قرنطینه ورودی توصیه می‌شود در صورت دسترسی به تست، برای همه افراد تست انجام شود، در غیر این صورت در صورت تشخیص یک فرد مبتلا برای همه افراد در تماس با وی تست انجام شود) انجام می‌شود.

کارکنان زندان در تماس مستقیم با زندانی مبتلا، معتادین متجاهر علامت‌دار در مراکز ماده ۱۶، کارکنان مراکز ماده ۱۶ در تماس مستقیم با معتادین متجاهر، مددجویان سامانسراها، مراکز نگهداری معلولین و سالمندان علامت‌دار و سایر مراکز تجمعی، کارکنان سامانسراها، مراکز نگهداری معلولین و سالمندان و سایر مراکز تجمعی در تماس مستقیم با مددجویان مبتلا، اتباع خارجی علامت‌دار ساکن در مهمان شهرها، اتباع داخلی علامت‌دار وارد شده از کشورهایی باشیوع بالا و پرسنل شاغل در بخش‌های ویژه کووید ۱۹ و کارکنان ارائه خدمات برای کووید ۱۹ در واحدهای PHC از دیگر گروه‌هایی هستند که برای آن‌ها تست کرونا انجام می‌شود.

براساس اعلام وزارت بهداشت استان‌های خوزستان، کرمانشاه، کردستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی بیشترین موارد ابتلا و بستری بیماری کووید۱۹ را داشته و در وضعیت قرمز قرار دارند.

اکنون سه بیمارستان در استان کرمانشاه به بستری و مداوای بیماران کرونایی اختصاص‌یافته است.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد تا هفتم تیر ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۵۶ بیمار جدید مبتلابه کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۳۹ مورد بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۲۰ هزار و ۱۸۰ نفر رسید.

«سیماسادات لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۳۶۴ نفر رسید.

او گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۸۰ هزار و ۶۶۱ نفر از بیماران، بهبودیافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۲ هزار و ۹۲۸ نفر از بیماران مبتلابه کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته او، تاکنون یک‌میلیون و ۵۸۳ هزار و ۵۴۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام‌شده است.

کد خبر 526317

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha