مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

ساخت فاز دوم طرح مسکن مهر میبد در سال ۱۳۸۶ آغاز شد؛ اما نیمه‌تمام ماندن آن تا امروز، مشکلاتی را برای مالکان و مستاجران به وجود آورده است.

مسکن مهر میبد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، طرح مسکن مهر از سوی دولت نهم برای تامین نیاز مسکن در مناطق مختلف استان یزد از جمله در شهر میبد در ۵۰ کیلومتری شمال‌غربی مرکز استان اجرا شد. واحدهای  بعضی مالکان این واحدها در حال حاضر افرادی هستند که یا آن را اجاره داده یا به حال خود رها کرده‌اند.

فاز دو مسکن مهر در کنار فاز یک در محدوده‌ای بدون امکانات رفاهی شهری قرار دارد و ساکنان، تمامی هزینه‌های ساختمان‌سازی را بعد از تحویل واحد که مرحله سفت‌کاری آن انجام شده‌ بود شخصا پرداخت و ساختمان را تکمیل کرده‌اند.

ساکنان این واحدها از نبود حصارکشی و نگهبان، مشکل تردد افراد سالمند و ناتوان  و نبود آسانسور گلایه دارند.

حرف مردم

مصیب آقایی که نزدیک به ۱۸ ماه است در یکی از ساختمان‌های مرحله دوم مسکن مهر میبد سکونت دارد،  از نبود آسانسور در ساختمان سه طبقه، نبود آسفالت و حصارکشی در محوطه گلایه دارد.

وی گفت: هشت سال پیش برای تحویل یک واحد با پرداخت ۱۰ میلیون تومان که چهار میلیون تومان آن  تسهیلات بود، ثبت‌نام کردم و وقتی پیشرفت کار به مرحله سقف رسیده بود؛ واحد مورد نظر را تحویل گرفتم. مراحل دیگر ساخت و نازک کاری را با هزینه شخصی انجام دادم.

همچنین به گفته امیرحسین آجودانی، یکی از مالکان واحدهای یادشده قرار بود وی ۱۰ میلیون وام در ارتباط با ساختمان مسکن مهر دریافت کند، اما هیات مدیره ۲۷ میلیون تومان وام از این بابت دریافت کردند،  هزینه کردن به عهده آنها بود و بعد ساختمان را نیمه‌ساز تحویل مالکان دادند.

وی اضافه کرد: نیمی از پول مرحله دوم مسکن مهر یادشده صرف هزینه مرحله یک شد و حال ما با وجود این مشکلات و مسائل پیش‌آمده دیگر تمایلی به کمک برای محوطه‌سازی نداریم.

این شهروند گفت: مسکن مهر قرار بود در سه مرحله (فاز) انجام شود و مدرک ۱۰۰ میلیون تومان هزینه خاکبرداری، آب‌پاشی، جدول‌گذاری و چندین بار غلتک زمین‌های فاز سه از محل آورده مالکان موجود است. قرار بود هزینه انجام‌شده برای  فاز سه که به مسکن و شهرسازی داده ‌شده، هزینه فاز دو شود.

آجودانی افزود: در اجرای طرح تعدیل قیمت‌ها، هزینه مصالح که قبلا خریداری شده بود به نرخ سال ۹۶ و ۹۷ از سوی کارشناس رسمی دادگستری برآورد شد، این در حالی است که با آورده شخصی در زمان ثبت نام می‌توانستیم ساختمانی با امکانات کامل تحویل بگیریم.

پرداخت شارژ ماهانه

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری میبد گفت: برای تکمیل ساخت و ساز واحدها هیات مدیره تشکیل می‌شود. برای قسط‌بندی وام و جلوگیری از مشکل دیرکرد پرداخت وام، هیات مدیره و مالکان به تحویل واحدهای نیمه‌ساز با پیشرفت فیزیکی موجود رضایت دادند.

فرزین خادمی افزود: مالکان و اعضای هیات مدیره و نیز هیات تسویه حساب باید از طریق اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکلات خود را پیگیری کنند؛  با این وجود، به رفع مشکلات آن‌ها مانند آسفالت معابر، تامین روشنایی و فاضلاب توجه شده‌ است.

وی ادامه داد: با شکایت ساکنان مسکن مهر به دلیل بوی بد فاضلاب، شستشوی مخازن انجام شد.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری میبد بیان کرد: رفع مشکلات محوطه و داخل آپارتمان‌ها به عهده مالکان است که باید از طریق پرداخت شارژ ماهانه پیگیری شود.

رضایت مالکان 

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میبد نیز گفت: اعضای هیات مدیره و هیات تسویه حساب از سوی مالکان عضو شرکت تعاونی انتخاب می‌شوند و برگزاری مجمع و موارد مرتبط که باید تحت  نظارت این اداره انجام شود، پیگیری شده‌ است.

سیداحمد علایی افزود: اعضا خود برای تسویه وام و جریمه نشدن، رضایت شان را برای تحویل ساختمان‌های نیمه‌تمام اعلام کردند.

وی ادامه داد: نظارت بر ساخت‌وساز مسکن مهر مربوط به اداره راه و شهرسازی است، سیستم فاضلاب آن از سوی اداره آب و فاضلاب راه‌اندازی شده و تفکیک زمین و تشکیل مجامع برعهده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

مسکن مهر میبد با ۱۹۵ واحد ساختمانی، شامل فاز یک و دو است.

کد خبر 526315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha