مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون همدان از بهبودیافتگان کرونا در استان خواست با پیوستن به پویش «شکرانه سلامت» نسبت به اهدای پلاسما اقدام کنند.

انتقال خون

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، فاطمه یادگاری  یکشنبه ۸ تیر بیان کرد: پویشی با عنوان «شکرانه سلامت» باهدف دریافت پلاسمای بهبودیافتگان از کرونا آغاز شد که این پویش در همدان دیرتر از سایر استان‌ها شکل گرفت.

وی اضافه کرد: علت راه‌اندازی دیرهنگام این پویش در همدان شیوع با تأخیر ویروس در این استان بود؛ در برخی از استان‌ها دستگاه موردنیاز برای دریافت پلاسما را داشتند اما همدان پس از بروز این ویروس به این دستگاه مجهز شد.

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون همدان افزود: تاکنون ۴۵ بیمار بهبودیافته از کرونا برای اهدای پلاسما اقدام کردند و شماری از مراجعه‌کنندگان به این مرکز به علت نداشتن شرایط لازم نتوانستند به این پویش بپیوندند.

یادگاری گفت: طبق گزارش‌های دریافتی از بیمارستان‌ها، پلاسمای بیماران بهبودیافته در درمان افراد مبتلا به کرونا تأثیر مثبت داشته است بنابراین برای فرهنگ‌سازی به‌منظور پیوستن شمار زیادی از بهبودیافتگان به شکرانه سلامت تأکید شده است.

وی اضافه کرد: برخی از بهبودیافتگان از ویروس کرونا در همدان پس از اهدای پلاسما مجدد برای نوبت دوم نسبت به حضور در انتقال خون و اهدای پلاسما اقدام کردند.

یادگاری اظهار کرد: لیست افراد بهبودیافته از کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی در اختیار مرکز انتقال خون قرار گرفت و کارشناسان این اداره کل در تماس با این افراد نسبت به فراخوان آن‌هایی که یک ماه از بهبودی آن‌ها گذشته، اقدام کردند.

 مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون همدان بیان کرد: اهداکننده پلاسما باید شرایطی نظیر سن بین ۱۸ تا ۵۵ سال، وزن بالای ۷۰ کیلوگرم و نداشتن سابقه بیماری خاص ازجمله بیماری قلبی و پیوند را داشته باشد.

یادگاری ادامه داد: با توجه به اینکه این شرایط در بانوان بسیار سختگیرانِ است نظیر نداشتن سابقه بارداری و سقط‌جنین، وزن بالای ۷۵ کیلوگرم و نداشتن بیماری خاص، تاکنون موردی از اهدای پلاسما توسط بانوان در همدان انجام‌نشده است.

۳۴ هزار و ۲۷۶ نفر در استان همدان سال گذشته نسبت به اهدای خون اقدام کردند که ۸۱۳ نفر از این تعداد بانوان بودند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون (هفتم تیر) ۲۲۰ هزار و ۱۸۰ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۳۶۴ نفر رسید.

کد خبر 526184

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha