مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون همدان بیان کرد: میزان ذخیره خونی این استان در وضعیت اضطرار است و از شهروندان خواست برای تأمین خون موردنیاز بیماران تالاسمی، هموفیلی و جراحی‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

انتقلا خون

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، فاطمه یادگاری سه‌شنبه ۶ خرداد اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا و نگرانی از ابتلا به این ویروس و توصیه به قرنطینه خانگی یکی از علل کاهش مراجعه به مراکز انتقال خون و پایین آمدن میزان ذخیره خونی است.

وی اضافه کرد: همه‌ساله در ماه مبارک رمضان به علت روزه‌داری میزان اهدای خون کاهش می‌یافت اما امسال هم‌زمانی شیوع کرونا با این ماه، در کاهش محسوس آمار اهداکنندگان تأثیر بسزایی داشت.

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون همدان ادامه داد: در شب‌های احیا به‌جز شب شهادت امام علی (ع) در بیست و یکم ماه مبارک رمضان نیز میزان مراجعه اهداکنندگان خون به این مراکز چشمگیر نبود.

یادگاری عنوان کرد: حتی در روز عید فطر باوجود تعطیلی به مدت ۲ روز متوالی اما در یک روز از این تعطیلات رسمی، مرکز انتقال خون برای مراجعه شهروندان و تأمین خون موردنیاز بیماران بازگشایی شد.

وی بیان کرد: در دهه آخر ماه مبارک رمضان با توجه به نیاز شدید به خون، فراخوان برای حضور اهداکنندگان در این مراکز روزانه صورت می‌گرفت حتی در تماس‌های تلفنی جداگانه از اهداکنندگان برای حضور در این مرکز دعوت به عمل آمد.

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون همدان گفت: مرکز انتقال خون دست‌کم باید خون موردنیاز ۶ روز بیمارستان‌ها را ذخیره کند بنابراین چنانچه میزان ذخیره خونی به کمتر از این زمان برسد شرایط اضطراری محسوب شده و در زمان کاهش شدید ذخایر خونی، وضعیت بحرانی تلقی می‌شود.

یادگاری بیان کرد: ۲ هزار و ۲۰۲ نفر در ماه رمضان امسال نسبت به اهدای خون اقدام کردند که یک هزار و ۳۶۱ تن از این افراد اهداکنندگان مستمر بودند و سهم بانوان از این آمار ۴۱ واحد خونی است.

وی اضافه کرد: با توجه به پایان یافتن ماه مبارک رمضان ساعت کاری این اداره کل نیز به شرایط گذشته بازگشته و این مراکز از ساعت هشت صبح تا ۱۸ پذیرای مراجعه‌کنندگان است.

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون همدان بیان کرد: گروه‌های سیار ماهانه ۲ روز برای خون‌گیری به شهرستان‌های تویسرکان و نهاوند عزیمت می‌کردند که به علت پیشگیری از بروز کرونا اعزام این تیم‌ها لغو شد اما احتمال می‌رود به‌زودی اعزام تیم‌ها از سر گرفته شود.

۳۴ هزار و ۲۷۶ نفر در استان همدان سال گذشته نسبت به اهدای خون اقدام کردند که ۸۱۳ نفر از این تعداد بانوان بودند.

کد خبر 515063

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha