دو تن از اعضای باند جعل اسناد مربوط به بیمه تأمین اجتماعی و مجوز پایان کار پروژه‌های عمرانی و ساختمانی از سوی پلیس دستگیر شدند. از مخفیگاه این افراد ٥٥ سند جعلی به ارزش ١٠٠‌میلیارد ریال کشف شد.

بازداشت دستگیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهروند ، اواخر هفته گذشته تعدادی گزارش مبنی بر جعل برخی اسناد مربوط به بیمه و پایان کار ساختمانی شهرداری در چند نقطه از شهر تهران دریافت شد و بررسی موضوع در اختیار تیمی از مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی به‌ طور ویژه قرار گرفت.

مأموران پلیس با انجام اقدامات فنی و تحقیقات جامع مخفیگاه اعضای این باند را در دو نقطه شهر تهران در حوالی میدان سبلان و محله پونک شناسایی کرده و پس از هماهنگی‌های قضائی و اخذ دستورهای لازم در چند عملیات جداگانه هر دو عنصر اصلی این باند دستگیر شده و برای تحقیقات بیشتر به مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران انتقال یافتند.

در بازرسی از مخفیگاه متهمان ٣٠ برگ اسناد دولتی جعلی مربوط به بیمه تأمین اجتماعی و جواز پایان کار شهرداری برای پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و تجهیزات دفاعی کشف شد. مأموران پلیس در ادامه تحقیقات خود دریافتند که متهمان چند دفتر کار پوششی در قالب دفاتر مهندسی برای جذب مشتری در نقاط مختلف شهر تهران افتتاح کرده‌اند. روز جمعه این دفاتر شناسایی و در بازرسی از آن مکان‌ها نیز ٢٥ سند جعلی دیگر کشف شد. کارشناسان ارزش ریالی اوراق جعلی کشف‌شده از این دو نفر را بیش از ١٠٠میلیارد ریال برآورد کردند. متهمان در بازجویی‌های اولیه به جرم خود اعتراف کرده و اظهار کردند نزدیک به یک ‌سال است که به ازای دریافت مبالغی بین ٥٠٠میلیون تا ٢میلیارد ریال از مشتریان‌ شان که اغلب سازندگان برخی برج‌های مسکونی و پروژه‌های عمرانی هستند، سندهای جعلی در اختیارشان قرار می‌دهند.تلاش برای کشف جزئیات این پرونده در دستور کار مأموران است.

کد خبر 526092

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha