معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون هفت اثر از صنایع دستی این استان توانستند مهر اصالت یونسکو را دریافت کنند.

صنایع دستی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهروز عیسی زهی شنبه ۷ تیر افزود: در سال ۹۱ چهار اثر صنایع دستی سیستان و بلوچستان شامل ۲ اثر سفال کلپورگان از مروارید دهواری، خامه دوزی شهین شهرکی و سوزن‌دوزی زرخاتون عظیمی از این استان موفق شدند نشان یونسکو را دریافت کنند.

وی گفت: ۲ اثر سوزن دوزی از فرنگیس جمالزهی و حور بی بی جمالزهی و یک اثر خامه دوزی سیستان از مریم قادری در سال ۹۷ اصلت یونسکو را دریافت کردند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: ۲۵ اثر صنایع دستی این استان نیز در سال ۹۸ نشان ملی مرغوبیت را دریافت کردند و امسال از میان این آثار برترین‌ها برای دریافت مهر اصالت یونسکو کاندید می‌شوند.

عیسی زهی ادامه داد: نشست اعطای نشان ملی مرغوبیت و مهر اصالت یونسکو هر ۲ سال یکبار برگزار می‌شود که به احتمال زیاد این نشست امسال برگزار خواهد شد.

وی گفت: آثار برای دریافت مهر اصالت باید ویژگی‌هایی مانند نوآوری، حفظ اصالت، استفاده از مواد اولیه ارگانیک و طبیعی و استفاده نکردن از مواد غیرطبیعی داشته باشند.

کد خبر 525973

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha