رئیس اتحادیه بازار مسکن استان اصفهان از کاهش ۹۰ درصدی معاملات تجاری بنگاه‌های بازار مسکن استان اصفهان خبر داد.

مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  رسول جهانگیری اظهار داشت: درحال حاضر به دلیل قیمت‌های نجومی و رفتن بازار مسکن به سمت یک بازار تورمی گسترده شاهد کاهش ۹۰ درصدی میزان معاملات تجاری در بنگاه‌های این حوزه هستیم.

وی افزود: یکی از اقدامات بسیار بزرگ اتحادیه برای کاهش یافتن قیمت مسکن ایجاد بسترهای لازم برای فرهنگسازی اجتماعی جامعه در معاملات بازار مسکن بود که اگر با حمایت‌های دستگاه‌های مربوطه استان همراه می‌شد می‌توانست همدوستی بسیار خوبی را بین مستاجران و صاحب‌خانه‌ها در این زمینه به وجود آورد.

رئیس اتحادیه بازار مسکن استان اصفهان گفت: در حال حاضر اساسی‌ترین راه حل رکود بازار مسکن و برقراری معاملات تجاری در این حوزه بهبود یافتن و کاهش نرخ ارز در بازار است. کاهش پیدا کردن نرخ ارز می‌تواند منجر به کاهش قیمت مصالح ساختمانی و در نتیجه مسکن شود.

جهانگیری ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد از مصالح ساختمانی مورد نیاز برای ساخت و ساز مسکن به صورت وارداتی است و ایجاد نظارت و مدیریت‌ها بر روند عملکرد بازار ارز می‌تواند علاوه بر حل نمودن مشکل بازار مسکن بسیاری از مسائل اقتصادی کشور را برطرف سازد.

وی در مورد اثرگذار بودن ارائه تسهیلات و وام حمایتی از سوی دولت به مستاجران برای کاهش فشارهای اقتصادی گفت: باید در نظر داشت که در حال حاضر قیمت مسکن به نسبت دو سال اخیر ۱۰ برابر بیشتر شده است و اجرای طرح ارائه وام‌های حمایتی و تسهیلات به مستاجران با هدف کاهش فشارهای اقتصادی نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه مردم را نسبت به پرداخت نمودن وام به زحمت خواهد انداخت.

جهانگیری اضافه کرد: تاکنون از سوی سازمان‌های فرهنگی و شهروندی استان اصفهان برنامه‌ها و پویش‌های بسیاری در حوزه ایجاد ارتباط دوستی و همدلی میان مردم برای حل نمودن فشارهای ناشی از بازار مسکن انجام شده که از افراد جامعه تقاضا داریم که به این پویش‌ها بپیوندنند.

رئیس اتحادیه بازار مسکن استان اصفهان اضافه کرد: امیدوار هستیم تا طی چند ماه اخیر با اجرای سیاست‌های دولت برای سامان بخشیدن به بازار ارز شاهد کاهش رکود بازار مسکن باشیم. مهمترین و مخرب‌ترین صدمه ناشی از افزایش قیمت و رکود بازار مسکن به جامعه افزایش حاشیه‌نشینی شهری است.

کد خبر 525953

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha