رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: برای پیشگیری از افت اکسیژن مورد نیاز بیماران، امکان افزایش تخت‌های بیمارستانی و اختصاص کل بیمارستان توحید به بیماران کرونایی وجود ندارد، بنابراین با افزایش تعداد بیماران برای تامین سلامتی‌شان، به دیگر بیمارستان‌ها منتقل شدند.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در روزهای اخیر پرسش‌های زیادی مبنی بر علت کامل نکردن ظرفیت بیمارستان توحید با توجه به تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا، نگه‌داشتن بیماران سرطانی و تداوم فعالیت بخش فوق تخصصی انکولوژی در بیمارستان توحید سنندج و عدم انتقال این بخش به بیمارستان کوثر و چرا بیمارستان توحید با ۴۵۰ تخت بیمارستانی بطور کامل به بیماران کرونایی اختصاص نیافته تا سایر بیماران با اطمینان خاطر به دیگر بیمارستان‌ها برای مداوا مراجعه کنند از جمله سئوالاتی بود که از سوی مردم و برخی رسانه‌ها مطرح شده است که دکتر فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این خصوص به ابهامات پاسخ داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: بیمارستان توحید سنندج ۳۴۰ تخت دارد که بخشی از آن خیرساز و مختص انکولوژی است و بخش‌های سی‌سی‌یو و دیالیز هم از نظر فیزیکی قابل جابجایی نیستند و در مجموع ۱۱۰ تخت بیمارستان توحید برای بیماران کرونایی قابل استفاده نیست.

رضاعی افزود: از ۲۳۰ تخت باقی مانده، ۲۰۰ تخت برای بیماران مبتلا به کرونا قابل استفاده است چرا که با بستری شدن بیش از این تعداد، سه دستگاه اکسیژن سازی که در این بیمارستان وجود دارد، پاسخگوی نیاز بیماران نخواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در روزهای اخیر و نیاز ویژه به تخت‌های مجهز به سیستم اکسیژن‌دهی، بیمارستان توحید مجموعا ۳۴۰ تخت دارد با توجه به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا و نیاز آنها به اکسیژن، یک دستگاه مخزن ۱۲ تنی مایع اکسیژن که در هفته اخیر به بهره‌برداری رسید و به زودی مخزن اکسیژن با ظرفیت ۵۰ هزار لیتر تحویل گرفته می‌شود بنابراین برای پیشگیری از افت اکسیژن امکان افزایش تخت‌های بیمارستانی و اختصاص کل بیمارستان توحید به بیماران کرونایی وجود ندارد و مجبوریم تعدادی از بیماران را به بیمارستان‌های دیگر منتقل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بخش‌های رادیو تراپی و انکولوژی مرتبط هستند و جدا سازی این دو بخش امکان ندارد، دستگاه رادیوتراپی در ساختمانی کاملا مجزا در بیمارستان توحید قرار دارد و امکان جابه‌جایی آن وجود ندارد با فرض اینکه بتوان این دستگاه را جابه‌جا کرد احداث ساختمان جدید و مجوز درمان از سازمان انرژی اتمی به ماه‌ها زمان نیاز دارد که در این شرایط این امری کاملا غیر ممکن است.

رضاعی ادامه داد: بخش‌های رادیولوژی و انکولوژی در حیاط بیمارستان قرار گرفته و از نظر فیزیکی ارتباطی با بخش‌های دیگر ندارند، بزرگ‌ترین بخش دیالیز استان در بیمارستان توحید قرار دارد که ورودی و خروجی های آن کاملا مجزا از بخش‌های مربوط به کرونا است.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر جمعه ششم تیر ماه در مجموع ۲۱۷ هزار و ۷۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۰۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۲۳۹ نفر رسید.

کد خبر 525945

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha