دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز البرز بیان کرد: این استان با توجه به ترانزیتی بودن در کشف کالاهای قاچاق رتبه نخست را در کشور دارد.

مبارزه با قاچاق

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، یاسر نژادفلاح شنبه ۷ تیر بیان کرد: سال ۹۸ یک هزار و ۴۰ پرونده قضایی برای قاچاقچیان کالا در استان البرز تشکیل شد و بیشترین کشفیات در استان سیگار، لوازم‌خانگی و پوشاک است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز البرز ادامه داد: اکنون با انجام طرح‌های پیشگیرانه، میزان قاچاق کالا در استان البرز سیر نزولی دارد.

نژادفلاح گفت: البرز گذرگاه ۱۴ استان کشور است، قرار گرفتن استان البرز در مسیر استان‌های مختلف کشور و نزدیکی به پایتخت سبب شده تا این استان به بارانداز کالای قاچاق تبدیل شود.

وی بیان کرد: به همین منظور، تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌هایی از جمله شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه امام‌حسن مجتبی (ع)، بسیج رسانه، اصناف، شورای اسلامی و خانه مطبوعات در حال تدوین و انعقاد هستیم تا به‌صورت هدفمند و باهم افزایی به نتایج قابل‌قبول باهدف کاهش کشفیات دست‌یابیم.

نژادفلاح گفت: همچنین سال ۹۸ تعداد قابل‌توجهی خودروهای گران‌قیمت در استان کشف و ضبط شد که سال ۹۹ قاچاق این خودروها نسبت به سال ۹۸ در البرز کاهش‌یافته است.

وی بیان کرد: بیشترین شرکت‌های دارویی در استان البرز مشغول به فعالیت هستند، این مساله موجب شده تا کشفیات بسیاری در تولید دارو در استان داشته باشیم، هم‌اکنون با توجه به اینکه سردخانه‌های مجهز برای نگهداری داروها در استان نداریم، به همین منظور داروهای قاچاق کشف‌شده به تهران ارسال می‌شوند، اما به‌زودی این امکان در البرز فراهم می‌شود که امکانات نگهداری این داروها در استان فراهم و نیاز نباشد تا آن‌ها را به تهران ارسال کنیم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز البرز در ادامه به شناسنامه‌دار کردن لوازم‌خانگی در استان از ابتدای سال ۹۹ خبر داد و گفت: در این رابطه جزو استان‌های پیشرو در کشور باهدف برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولیدات داخلی بودیم که به همین منظور مقررشده تا بازرسی‌ها تشدید شوند.

نژادفلاح افزود: با رفع مشکل شعاع ۱۲۰ کیلومتری، امروز شاهد استقبال بی‌نظیر سرمایه‌گذاران از تمام نقاط کشور برای حضور و سرمایه‌گذاری در استان هستیم که این امر می‌تواند زمینه‌ساز توسعه هر چه بیشتر استان و کاهش نرخ بیکاری باشد.

نیروی انتظامی در فرودگاه پیام مستقر می‌شود

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز البرز در بخش دیگری از سخنان خود به مسافری شدن فرودگاه پیام اشاره کرد و گفت: یکی از مصوبات کمیسیون حضور نیروی انتظامی در این فرودگاه بود که به همین منظور به‌صورت مستقیم در فرودگاه پیام می‌شوند.

نژاد فلاح در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اتخاذ تدابیر برای برقراری پروازهای بین‌المللی از این فرودگاه و احتمال کالاهای قاچاق چمدانی عنوان کرد: در صورت برقراری این پروازها و اعلام به ما، تدابیر لازم در فرودگاه پیام لحاظ خواهیم کرد.

کد خبر 525932

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha