چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

گروه ادب و هنر: برنامه اکران روز گذشته جشنواره فیلم کن، تحت‌تأثیر فیلم جدید برادران داردن قرار داشت.فیلم تازه برادران بلژیکی داردن «سکوت لورنا» نام دارد که با استقبال منتقدان مواجه شد.

ژان پیر و لوک داردن گرچه 2 بار برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن شده‌اند اما در کنفرانس خبری که تعداد اندکی از منتقدان حضور داشتند تاکید کردند که فقط برای حضور در جشنواره به کن آمده‌اند. ژان پیر در این کنفرانس خبری عنوان کرد که آنها قبل از فیلم «کودک» با ایده این فیلم آشنا شدند؛ «ما می‌خواستیم قصه افرادی را که از نقاط دیگر جهان به اروپا
 آمده اند، روایت کنیم؛ البته می‌دانیم شیوه روایی ما چندان جذاب نیست اما مسئله مهاجرت از مسائل مهم امروز در اروپا و شاید دنیاست. ما مخالف اخراج کودکان مهاجر از اروپا هستیم و در مقابل باید مجازات‌های سنگینی در مورد رهبران باندهای قاچاق اعمال شود.»

بازی آرتا دوبروشی بازیگر جوان فیلم سکوت لورنا به شدت مورد توجه منتقدان توجه گرفت و از او به‌عنوان یکی از بخت‌های اصلی دریافت جایزه بهترین بازیگر زن نام برده می‌شود.

همچنین در حاشیه اکران فیلم مستند« روز پس از صلح»، جود لاو بازیگر این فیلم در کنفرانس خبری عنوان کرد که او در نظر دارد برای دومین بار به افغانستان سفر کند و فاش کرد که در سال گذشته سفر مخفیانه‌ای به این کشور داشته و در آنجا ضمن دیدار با مقامات این کشور در مورد روز صلح با مقامات سازمان ملل گفت‌وگو داشته است؛ روز صلح به پیشنهاد جرمی‌گیلی- فیلمساز انگلیسی و از دوستان جود لاو- توسط سازمان ملل انتخاب شد. فیلم «روز پس از صلح» ماحصل همین دیدارهای رسمی لاو در افغانستان است. لاو در مورد این سفر و افغانستان گفت: «آنها اصلا من را نمی‌شناختند. من مثل دستیار فیلمبردار عمل می‌کردم. اما می‌خواهم به افغانستان بازگردم و شاهد اکران این فیلم در آنجا باشم.»

اما یکی دیگر از فیلم‌هایی که در بخش خارج از مسابقه به نمایش درآمد، فیلم «مارادونا» از امیر کاستاریکا ،کارگردان صرب است. این فیلم پس از مستند تایسون، دومین فیلم ورزشی جشنواره کن محسوب می‌شود که به داستان زندگی مارادونا، بازیکن افسانه‌ای تیم ملی آرژانتین در دهه‌های 1970 و 1980 می‌پردازد. مارادونا که در مراسم اکران افتتاحیه این فیلم حضور داشت، بیش از هر چیز به‌دلیل گلی که بادست در دیدار مقابل تیم ملی انگلستان در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی آرژانتین به ثمر رساند، شهرت دارد.

کاستاریکا که دوبار برای فیلم‌های «پدر در سفر تجاری بود» و «زیرزمین» نخل طلای جشنواره کن را دریافت کرده است، در مورد این گل گفت که او هم مثل میلیون‌ها نفر از مردم جهان از این گل شادمان شد و دستاورد چنین گل‌هایی پیروزی برای کشورهایی چون آرژانتین و صربستان است که قربانیان امپریالیسم هستند.کاستاریکا تاکید کرد که قصد داشته 3 مارادونای مختلف را در این فیلم به نمایش بگذارد؛ استاد فوتبال، مرد خانواده و منتقد سیاست خارجی آمریکا.

دیروز فیلم جدید کلینت ایستوود به نام «معاوضه» با بازی آنجلینا جولی و جان مالکوویچ در نقش‌های اصلی به نمایش در آمد که اکران نخست آن‌که ویژه منتقدان بود با استقبال فراوان روبه‌رو شد.

کد خبر 52592

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز