سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: اجرای طرح بزرگراهی غرب کشور موسوم به کریدور شمال - جنوب در حوزه این استان از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

بزرگراه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عطاالله ایرانمنش شنبه ۷ تیر در بازدید قطعات در حال اجرای طرح کریدور شمال جنوب اظهار کرد: حدود ۳۲۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان کردستان واقع شده که تاکنون ۱۴۶ کیلومتر آن با ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار به اتمام رسیده و زیر بار ترافیک رفته است.

وی اضافه‌ کرد: این طرح هم اکنون از ۶۵ درصد پیشرفت برخوردار است، اتمام این طرح ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تامین آن از سوی دستگاه‌های مختلف در حال پیگیری است و در سال ۹۹، ۲۰۰ میلیارد تومان برای کل پروژه کریدور شمال - جنوب پیش‌بینی شده است.

ایرانمنش یادآور شد: این طرح که به بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب نیز شناخته می‌شود سه استان آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه را به هم متصل می‌کند و به علت قرارگیری در مسیرهای کوهستانی پنج دستگاه تونل به طول حدود سه کیلومتر دارد که در حال ساخت و تکمیل هستند.

طول شبکه راه‌های استان حدود هشت هزار کیلومتر بوده که این میزان شامل حدود ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

کد خبر 525889

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha