مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تمهیدات و مقدمات لازم برای بازگشایی مدارس در شهریورماه ۹۹ فراهم شده است و آمادگی برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در این استان وجود دارد.

مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی واقعی شنبه هفتم تیرماه در نشست شورای معاونان این اداره‌کل ضمن بررسی گزارش کارگروه‌های مختلف شورای پروژه مهر استان اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان، ثبت سفارش کتاب‌های درسی، ساماندهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات طبق برنامه‌ریزی و زمان‌بندی‌ها انجام می‌شود.

وی روند برگزاری امتحانات حضوری دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم استان در خردادماه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به بازدیدهای انجام شده و گزارش‌های دریافتی، امتحانات براساس برنامه ابلاغی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح استان برگزار می‌شود.

واقعی بیان کرد: با توجه به شرایط حاکم و انجام فعالیت‌های آموزشی در بستر شاد و حضوری، حجم فعالیت‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر است و ساماندهی امور، نیاز به هماهنگی و تلاش بیشتر دارد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر ضرورت تسریع در ثبت‌نام دانش‌آموزان به‌ویژه سنجش کودکان بدو ورود به دبستان و انجام مراحل مختف آن بدون اتلاف وقت، تاکید کرد و افزود: پوشش کامل دانش‌آموزان و انجام به موقع ثبت‌نام باید با سعه صدر و تکریم مراجعان از سوی مدیران و عوامل و دست‌اندرکاران و طبق ضوابط و مقررات ابلاغی دوره‌های تحصیلی انجام شود.

واقعی سلامت دانش‌آموزان و فرهنگیان را خط قرمز آموزش و پرورش استان دانست و بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.

وی از افزایش تعداد بازدید تیم‌های نظارتی استان خبر داد و خواستار مدیریت ورود و خروج نیروها و ارباب‌رجوع به واحدهای اداری و آموزشی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تصحیح برگه‌های امتحان نهایی دانش‌آموزان با توجه به شرایط کنونی باید ضمن دقت سرعت نیز داشته باشد، همچنین مدیران شهرستان و مناطق در اجرای طرح آجربه‌آجر با اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان باید همکاری کنند، زیرا این اتفاق مثبت نیاز به مساعدت دارد.

مدیران ۲ شهرستان مرزی درمیان و نهبندان در این نشست حاضر شدند و به ارائه گزارش پرداختند.

مدارس استان خراسان جنوبی در پی شیوع ویروس کرونا در کشور از پنجم اسفند سال ۹۸ تعطیل شد، اما آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی، شبکه شاد و تلویزیون ادامه یافت.

تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه جز مدارس استثنایی، مراکز پیش دبستانی و خوابگاه‌ها از روز شنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۹ به مدت یک ماه بازگشایی شدند ولی حضور دانش‌آموزان الزامی نبود و فقط برای رفع اشکال و سوال از معلمان به مدارس مراجعه کردند. همچنین امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم در این استان به صورت حضوری و بقیه پایه‌ها غیرحضوری برگزار شد.

۱۷۸ هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی در ۲ هزار و ۷۵۰ آموزشگاه و ۱۱ شهرستان استان تحصیل می‌کنند.

کد خبر 525880

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha