شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
۰ نفر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز گفت: هر گونه ساخت و ساز در اراضی ملی ممنوع است، بنابراین ضمن متوقف‌کردن عملیات ساخت و ساز، با متولیان آن برخورد قانونی خواهد شد.

زمين خواري

به‌گزارش همشهری ‌آنلاین به نقل از ایرنا، سهراب احمدی اظهار کرد: پس از گشت‌زنی در روستاهای گردیگلان، کندلان، کویره گیز، طاهربغده، بوبکتان و چندین روستای دیگر با مشاهده موارد متعدد تخریب و تصرف مراتع (ساخت و ساز)، به نقشه برداری، مستندسازی و شناسایی متخلفان اقدام کردیم.

وی بیان کرد: پس از شناسایی تخریب و تصرف اراضی ملی توسط متخلفان در مراتع این روستاها، عملیات ساخت و ساز متوقف شد، متخلفان را به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری احضار کردیم تا پس از تکمیل پرونده مراتب به مراجع قضایی ارسال شود.

احمدی اضافه کرد: متخلفان عرصه منابع طبیعی و زمین‌خواران معمولا در روزهای تعطیل و به خیال این که در این روزها محافظان منابع طبیعی در عرصه حضور ندارند به تخریب و تصرف جنگل‌ها و مراتع اقدام می کنند، غافل از این که علاوه بر نیروهای کشیک، بنده هم در حال گشت زنی در حوزه استحفاظی هستم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه روز گذشته ۶ تیر هم متوجه تخریب مرتع و ساخت استخر ذخیره آب در مراتع اطراف شهر صاحب شدیم، بلافاصله نیروهای کشیک اداره به محل اعزام و پس از نقشه‌برداری عرصه و مستندسازی و شناسایی متخلفان، آنها را برای تکمیل پرونده و معرفی به دادگستری برای اعمال قانون، به این اداره احضار کردیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز با تاکید بر اینکه قطعا با متخلفان عرصه اراضی ملی و مراتع شهرستان سقز برخورد قانونی می‌کنیم، گفت: همیاران طبیعت، دهیاران و دوست داران طبیعت ما را از هرگونه تخلف و تصرف اراضی ملی آگاه کنند تا از تخریب مراتع این شهرستان جلوگیری کنیم.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

کد خبر 525869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha