مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: سینماها موظف به اجرای بخشنامه ابلاغی مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت هستند و حق اعمال‌نظر شخصی و سلیقه‌ای خود را در این زمینه ندارند.

سینما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسین اسماعیلی شنبه هفتم تیر افزود: سازمان سینمایی وزارت ارشاد و شورای صنفی و انجمن سینماداران، نرخ مصوب بلیت سینماهای سراسر کشور را تعیین و ابلاغ می‌کند و طبق بخشنامه ابلاغی آن‌ها بهای بلیت سینماها با احتساب ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده محاسبه می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به بخشنامه ابلاغی، قیمت بلیت سینماها در روزهای عادی ۱۲ هزار تومان، در روزهای پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل ۲۰ هزار تومان و روزهای سه‌شنبه نیم‌بها است، متولیان سینمایی استان قزوین با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی شهروندان بهای بلیت در روزهای پایانی هفته را افزایش نداده و با نرخ ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

او افزود: با توجه به خسارت سنگین وارده به سینماهای استان به دلیل تعطیلی چهارماهه ناشی از شیوع بیماری کرونا، تمامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان از ابتدای تیرماه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با استفاده از حداکثر ظرفیت ۵۰ درصد شروع ‌شده است.

اسماعیلی ادامه داد: هم‌اکنون سینماهای قزوین پس از چهار ماه تعطیلی با اکران دو فیلم " شنای پروانه " و " خوب، بد، جلف ۲ " فعالیت خود را آغاز کردند و برای آشتی دوباره مردم و سینما مقرر شد تا در هفته اول  بلیت سینماها نیم‌بها شود.

وی گفت:با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، سالن‌های سینما مشروط به رعایت دستورهای بهداشتی و استفاده از حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند.

اسماعیلی افزود: برای صیانت از سلامت شهروندان،  کار گندزدایی و ضدعفونی سالن‌ها، صندلی‌ها و کل فضای داخلی سینماها به‌صورت روزانه انجام می‌شود و برای تأمین مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده برای سینماهای استان اقدام شده است.

استان قزوین ۲ سینما در شهر قزوین و ۲ سینمای سیار در شهرستان‌های آبیک و تاکستان دارد.

کد خبر 525846

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha