رئیس اداره شیلات ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی این شهرستان سالانه بیش از ۲۰۰ تن ماهی گرمابی از استخرهای آن برداشت می‌شود.

ماهی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  عزیز آبسالان شنبه ۷ تیر افزود: بیش از ٨۵ باب استخر ۲ منظوره پرورش ماهی در این شهرستان فعال است که انواع ماهیان گرمابی از جمله کپور، آمور(شیرماهی)، فیتوفاگ و بیگ هد در طول سال پرورش داده می‌شود.

وی بیان کرد: ماهی‌های تولید شده در ایرانشهر علاوه بر مصرف داخلی به سایر نقاط سیستان و بلوچستان نیز ارسال می‌شود.

رئیس شیلات ایرانشهر گفت: تمامی استخرها در کنار مزارع کشاورزی با هدف استفاده بهینه از آب ساخته شده است به طوری که از آب آنها علاوه بر پرورش ماهی برای آبیاری زمین‌های کشاورزی نیز استفاده می‌شود.

آبسالان ادامه داد: بیش از ١۵٠ نفر در استخرهای پرورش ماهی در ایرانشهر اشتغال دارند. ماهی‌های رها شده در استخرهای پرورش ماهی به صورت رایگان از طریق اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آب‌های داخلی) در اختیار پرورش دهندگان قرار می گیرد.

وی دوره پرورش ماهی در استخرهای پرورش ماهی ایرانشهر را هشت تا  ١٠ماه ذکر و اظهار کرد: با برنامه‌ریزی صحیح و احداث استخرهای دیگر در کنار مزارع می‌توان تولید ماهی را دراین شهرستان به طور چشمگیری افزایش داد.

ریئیس شیلات ایرانشهر خاطرنشان کرد: تجهیز استخرهای پرورش ماهی به سیستم هواده مهم‌ترین راهکار برای افزایش تولید در واحد سطح، کاهش مخاطرات در طول دوره پرورش و به تبع آن افزایش درآمد قابل ملاحظه پرورش‌دهندگان است.

کد خبر 525823

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha