علی‌اکبر ناطق‌نوری چندین دوره نمایندگی و ریاست مجلس را برعهده داشته، روزگاری نامزد انتخاباتی محافظه‌کاران مخالف اصلاحات بوده، ریاست بازرسی دفتر راهبری را بر عهده داشته و هم‌اکنون نیز عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است و برخلاف سال‌های دهه ۷۰ یکی از نامزدهای بالقوه معتدلان سیاسی برای ریاست‌جمهوری است.

ناطق نوری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، مدت‌هاست که کنج عزلت را به بازی در زمین سیاست ترجیح می‌دهد. تنها کاری که این روزهای شلوغ و پرحرف و حدیث سیاسی خود را به آن مشغول کرده، مدیریت یک حوزه علمیه است، آن هم در لواسان. کاری که با لباسی که همچنان بر تن دارد و عمامه‌ای که بر سر می‌گذارد، اتفاقا همخوانی دارد. با این حال حواشی این روزها پرونده‌های اقتصادی پای او را به رسانه‌ها باز کرده است.

علی‌اکبر ناطق‌نوری چندین دوره نمایندگی و ریاست مجلس را برعهده داشته، روزگاری نامزد انتخاباتی محافظه‌کاران مخالف اصلاحات بوده، ریاست بازرسی دفتر راهبری را بر عهده داشته و هم‌اکنون نیز عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است و برخلاف سال‌های دهه ۷۰ یکی از نامزدهای بالقوه معتدلان سیاسی برای ریاست‌جمهوری است. با این حال خروج از سیاست او را نیز کم‌حرف کرده تا جایی که در مواجهه با یک اتهام حتی خود دست به کار تکذیب نشده و رییس دفترش نسبت به آن واکنش نشان داده است؛ واکنشی که قرار است پای وکیل یا خود حمید رسایی را به دستگاه قضا باز کند. 

حمید رسایی، از اصولگرایان نزدیک به جبهه پایداری پنجم تیرماه با انتشار رشته‌توییتی اتهاماتی را علیه علی‌اکبر ناطق نوری مطرح کرد و مدعی شد که او، علی‌محمد بشارتی، وزیر کشور در دولت دوم هاشمی‌رفسنجانی را با «اصرار» واداشته تا اکبر طبری که سابقه عضویت در گروهک مجاهدین خلق را داشته «بدون نیاز به استعلامات رایج از مراکز امنیتی» به «فرمانداری شهرستان نور» منصوب کند و پس از آن در نیمه دهه هفتاد باز با «همان لابی» به قوه قضاییه فرستاده است. او همچنین تاکید کرده که مروی، معاون آیت‌الله شاهرودی در زمان ریاست بر دستگاه قضا در نامه‌ای خطر حضور طبری را یادآوری و البته این گزاره را مطرح کرده که «لازم است در پرونده طبری، روابط وی با ناطق‌نوری مورد بررسی قرار گیرد. خصوصا درباره منبع تامین هزینه‌ ساخت ‎حوزه علمیه مجلل ناطق‌نوری در لواسان و ارتباطش با طبری.»

رییس دفتر ناطق‌نوری اما نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و این اظهارات را در راستای «موج تخریب چهره‌های انقلابی» توصیف کرده است. او در گفت‌وگویی که در «خبرآنلاین» منتشر و تنها به بیان سمت مصاحبه‌کننده اکتفا کرده، گفته است: «ارتباط طبری با ناطق‌نوری و حوزه علمیه امام حسن‌مجتبی مطلقا و تماما کذب است.» رییس دفتر ناطق‌نوری تاکید دارد تشخیص کذب بودن این ادعا سخت نیست؛ چراکه طبری هیچ زمان فرماندار نور نبوده و هیچ زمانی ارتباط کاری و سازمانی به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم با شخص ناطق‌نوری یا حوزه علمیه او نداشته است. او همچنین گفته ناطق صراحتا نسبت به مخاطرات حضور طبری در قوه در زمان رییس فقید قوه قضاییه هشدار داده‌ بود. به‌ گفته رییس دفتر ناطق‌نوری، تا زمانی که او از سمت ریاست بر دفتر بازرسی رهبری استعفا دهد، هیچ موضوعی در مورد طبری به دفتر ارجاع نشده ‌بود. او همچنین تاکید کرده که «مراحل اولیه طرح شکایت صورت پذیرفته و اخبار تکمیلی در این باره، ظرف روزهای آتی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.»

ناطق‌نوری نشان داده تا جایی که بتواند از سیاست و رسانه دوری خواهد کرد؛ چه آنکه در هر بزنگاهی از این دست هم نزدیکان او واکنش نشان می‌دهند یا چراغ خاموش در دستگاه قضا ماجرا را پیگیری می‌کنند. سکوت ناطق‌نوری البته باعث شد حواشی بسیاری در مورد او مطرح شود که گاه بی‌پاسخ می‌ماند؛ حواشی چون احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری که هر دوره تکرار می‌شود یا مثلا ادعای تاثیر ناطق‌نوری در شهردار شدن محمود احمدی‌نژاد و ورود جدی‌اش به عالم سیاست.

کد خبر 525681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 0
    آقای ریسی بزرگی بکنه چندتا از این محکومین از خدا بی خبر به داربکشه دیگر دلتنگی برای هیچ دردی نداریم حتی ویروس کرونا ویروس اصلی کسانی هستن به اسم اسلام مردم را ناامید کردن