یک زن ۲۸ ساله انگلیسی در سومین تجربه بارداری فهمید دو رحم در بدن دارد و در هر رحم او یک جنین در حال شکل‌گیری است که به احتمال زیاد دوقلو هستند.

اسكن بارداري در دو رحم يك زن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سان، این زن که برای اسکن و عکسبرداری در هفته ۱۲ بارداری به بیمارستان رفته بود، ناگهان دریافت قرار است همزمان مادر دو فرزند دیگر باشد. عکس‌ها نشان می‌داد کلی فرهرست دارای دو رحم جداگانه است و در هر رحم هم یک جنین شکل گرفته است. پزشکان معتقدند احتمال رخ دادن این نوع بارداری یک در ۵۰ میلیون است و بچه‌ها هم دوقلوهای همسان هستند.

فرهرست که اهل اسکس است، دو دختر سه و چهار ساله هم دارد. پزشکان پس از به دنیا آوردن فرزند دوم به او گفته بودند به احتمال فراوان رحم دومش کامل شکل نگرفته است. با این حال، انتظار می‌رود هر دو فرزند این زن ۲۸ ساله پس از حدود شش ماه دیگر با عمل سزارین به دنیا بیایند و او مادر چهار فرزند باشد.

پروفسور اسما خلیل، متخصص زنان و زایمان در بیمارستان سنت جرج لندن داشتن رحم دوگانه سالم را اتفاقی بسیار نادر دانست در علم پزشکی دانست و گفت: «بسیاری از زنان در رحم خود نقص‌هایی دارند که حتی در اسکن و عکسبرداری هم کسی متوجه آن نمی‌شود. چرا که شکل رحم پس از بارداری تغییر می‌کند و این نارسایی‌ها پوشیده می‌ماند.»

دکتر خلیل معتقد است خانم فرهرست به احتمال زیاد یک جفت دوقلوی همسان به دنیا می‌آورد: «به نظر می‌رسد هر قل از این دوقلوی همسان در یک رحم در حال رشد است. این اتفاق ممکن است رخ بدهد. تخمک و اسپرم در همان مراحل ابتدایی بارداری دو قسمت می‌شوند و هر قسمت به یک رحم می‌رود.»

کد خبر 525649

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    2 0
    عجب!!!!!!!!!!