سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: منابع رسمی اعلام کردند در حملات شبه نظامیان به موگادیشو پایتخت آشوبزده سومالی و مناطق اطراف آن سه شنبه (31 اردیبهشت) ده نفر کشته شدند

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از موگادیشو؛‌ سه عضو نیروهای دولتی سومالی و دو غیر نظامی در حمله شبه نظامیان مسلح به یک مرکز ایست و بازرسی در 15کیلومتری جنوب پایتخت سومالی کشته شدند.

علی محی‌الدین جمعه از شهروندان موگادیشو اعلام کرد شورشیان مسلح به یک ایستگاه کنترل و بازرسی در منطقه ای در جنوب شهر حمله کردند. وی افزود در جریان این درگیریها سه سرباز و دو غیر نظامی کشته و هفت نفر دیگر نیز زخمی شدند.

محمد ابراهیم از افسران پلیس سومالی نیز ضمن تائید خبر حمله شورشیان به مرکز ایست و بازرسی اعلام کرد هنوز معلوم نیست چند نفر در این حمله کشته یا زخمی شده اند.

از طرف دیگر یک بمب در مسیر گشتی مشترک نیروهای سومالی و اتیوپی که در جاده‌ای نزدیک یک مدرسه نظامی قدیمی در جنوب موگادیشو در حال حرکت بود منفجر شد که بر اثر ان پنج نفر از جمله سه نظامی اتیوپی و دو سرباز سومالی کشته شدند.

شورشیان سومالی و در راس انها دادگاه‌های اسلامی اعلام کرده‌اند مادام که نیروهای نظامی اتیوپی در خاک سومالی حضور دارند هرگز با دولت انتقالی سومالی گفتگوی سیاسی نخواهند کرد. نظامیان ارتش اتیوپی برای حمایت از نیروهای دولت انتقالی سومالی در مبارزه با شبه نظامیان دادگاههای اسلامی وارد خاک سومالی شدند و موفق شدند نیروهای دادگاه‌های اسلامی را از مواضع اصلی خود از جمله موگادیشو بیرون برانند اما ادامه خشونت و ناامنی که به شورشیان اسلامگرا نسبت داده می شود موجب شده است تا اتیوپی نیروهای خود را از سومالی خارج نکند.

کشور فقیر سومالی واقع در شاخ آفریقا از سال 1991 و درپی سرنگونی دولت محمد زیاد‌باره درگیر جنگ داخلی است. ناامنی و هرج و مرج در سومالی پس از آن تشدید شد که نیروهای دولتی با حمایت ارتش اتیوپی اوایل سال گذشته میلادی شبه نظامیان اسلامگرای را از مناطقی که تصرف کرده بودند بیرون راندند. این رویداد موجب گسترش ناآمنی در داخل و افزایش سرقت‌های دریایی در سواحل سومالی شد.

کد خبر 52541

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز