همشهری آنلاین: پلیس امریکا اطلاعات بیشتری را از "چارلز کارل رابرتس" مردی که دوشنبه 10 مهرماه با حمله مسلحانه به مدرسه کوچک آمیش‌ها در پنسیلوانیا، 4 دانش آموز را به کشتن داد، منتشر کرد.

به گزارش رویترز، این راننده 32 ساله کامیون پخش شیر، پس از ورود به مدرسه کوچکی در پنسیلوانیای آمریکا و با گروگان گرفتن دخترهای مدرسه 4 تن را با شلیک گلوله از پای در آورد و هفت تن دیگر را به شدت مجروح کرد که حال اکثر آنان وخیم اعلام شده‌است.

آخرین اطلاعاتی که مأموران پلیس از این حادثه اعلام کرده‌اند حاکی از آن است که این مرد جوان 3 اسلحه،2 چاقو و یک کیف حامل مهمات همراه داشته و حتی لباس اضافه نیز برای مواقع اضطراری در کوله پشتی‌اش داشته‌است.

هنگام وقوع این حادثه دلخراش 26 دانش آموز در مدرسه حاضر بودند که 11 تن از آنان دختر بودند و مهاجم تنها دختر‌ها را به گروگان گرفت.

یک زن باردار و سه زن دیگر که بچه های خردسال به همراه داشتند نیز توسط گروگان‌گیر آزاد شدند که آنها توانستند مأموران پلیس را در جریان حادثه قرار دهند.

طبق آنچه که تحقیقات نشان می دهد این مرد بی‌رحم با صف کردن دخترها جلوی تخته سیاه در حالی که مأموران پلیس را در صورت وارد شدن به مدرسه تهدید به شلیک کرده بود نیت شومش را عملی ساخت و تمام آنها را از ناحیه سر هدف شلیک گلوله قرار داد.

ظاهراً بچه ها که بین 6 تا 13 سال داشته‌اند، به علت اینکه پاهاشان با سیم قدرت بسته شده بود، فرار نداشتند و آقای رابرتس قبل از آنکه دست به خودکشی بزند به راحتی آنها را به شدت مجروح کرد.

در میان اسامی کشته شدگان نام یکی از کمک‌دستیاران معلمان که 16 سال داشته نیز به چشم می‌خورد.

همسر آقای رابرتس، خانم ماری رابرتس که از این مرد صاحب سه فرزند است اعلام کرد که حدود ساعت 11 صبح یعنی 1 ساعت پس از گروگان گرفتن بچه‌ها شوهرش با منزل تماس گرفته و اعلام کرده است که در حال انتقام‌گیری موضوعی است که از بیست سال قبل همواره در ذهنش بوده‌است.

گرچه برخی از حدس‌ها مبنی بر آن است که این کار آقای رابرتس با مرگ دخترش در سال 1997 ارتباط دارد اما هنوز هیچ اطلاعات دقیقی بدست نیامده و یادداشت‌های خودکشی هم که از وی به جا مانده‌است هیچ چیز را مشخص نکرده‌است.

به گفته همکاران وی که با او در کار پخش شیر بودند، او چند روز اخیر بسیار گوشه‌گیر بوده و با هیچ کس حرف نمی زده‌است.‌

در هفته اخیر این سومین گروگان‌گیری در مدارس امریکاست که به خون‌ریزی منجر شده‌است.

کد خبر 5254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز