بر اساس جدیدترین آمار منتشره از سوی دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی قیمت هر متر مربع آپارتمان در خرداد ۹۹ با رشد ۲ میلیون تومانی روبه‌رو شد.

مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، افزایشی شدن قیمت مسکن در تهران و شهرهای مختلف کشور چند ماهی است که بازار این کالای اساسی را آشفته کرده و نگرانی‌هایی را برای مسئولان و مصرف‌کنندگان ایجاد کرده است.

البته با شروع روند صعودی قیمت‌ها باعث شد دولت برای کنترل قیمت‌ها تمهیداتی بیندیشد، اما قیمت مسکن با شیب نسبتا تندی در حال اوج‌گیری است.

این طور که جدیدترین آمار دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از وضعیت بازار مسکن در خرداد ۹۹ نشان می‌دهد میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در تهران با جهش ۲ ملیون تومانی به ۱۹ میلیون و ۷۱ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در خردادماه ۱۱ هزار و ۴۶ فقره مبایعه‌نامه به ثبت رسیده است.

لازم به ذکر است که متوسط قیمت هر متر آپارتمان در خردادماه نسبت به ماه قبل ۱۲.۱ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۴۲.۱ درصدی روبه‌رو بوده است.

در این بین گران‌ترین منطقه تهران منطقه یک با میانگین قیمت ۴۲ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۹۰۰ تومان در صدر قرار دارد و پس از آن در رتبه دوم منطقه سه با متوسط هر متر ۳۳ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۹۰۰ تومان قرار دارد و منطقه دو با متوسط متری ۲۸ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۸۰۰ تومان در رده سوم قرار گرفته است.

آمارها نشان می‌دهد بیشترین تعداد معاملات در منطقه ۵ تهران با هزار و ۵۷۰ فقره بوده است و پس ازآن مناطق دو با ۸۹۳ فقره و منطقه ۴ با ۸۷۴ فقره معامله قرار گرفته است.

در بین مناطق شهری منطقه ۱۸ با متری ۸ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۸۰۰ تومان ارزان‌ترین منطقه معاملات در خردادماه بوده است.

کمترین تعداد معاملات نیز در منطقه ۱۹ با ۶۹ فقره معامله و پس از آن منطقه ۱۶ با ۱۲۰ فقره بوده است.

کد خبر 525322

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    2 1
    دولت بی تدبیر