دیوان عالی کشور اعلام کرد: حکمی درباره بازداشت شدگان آبان سال ۹۸ تایید نشده است.

بازداشت شدگان آبان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،صبح امروز خبری درباره تایید احکام اعدام امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی سه تن از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات آبان سال ۹۸ در دیوان عالی کشور منتشر شد. خبری که دیوان عالی کشور آن را رد کرد.

یک منبع آگاه در دیوان عدالت کشور به باشگاه خبرنگاران جوان درباره این احکام اظهار کرد: خبر تایید حکم اعدام برای این افراد صحت ندارد و حکمی درباره بازداشت شدگان آبان تایید نشده است.

آبان سال گذشته به دنبال اعلام شبانه گران شدن بنزین ازسوی دولت، مردم شهرهای مختلف کشور به نشانه اعتراض دست به تجمعاتی زدند که منجر به بازداشت و نیز کشته شدن تعدادی از آنها شد. از آن زمان تاکنون مقامات کشور، آماری از شمار بازداشت شدگان و جانباختگان ارائه نکرده اند. اوایل خرداد امسال وزیر کشور اعلام کرد که «همین روزها تعداد کشته‌های آبان اعلام می‌شود»، اما این اتفاق رخ نداد و هنوز تعداد کشته‌های اعتراضات بنزینی آبان اعلام رسمی نشده است.

کد خبر 525218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    9 7
    گفتن حقیقت تلخ است چقدر خوب میشد.اقایان بجای گران بنزین و اذیت.کردن مردم در فکر رفاه آن ها بودند نگذاریددر ذهن.بچه.ها تصویر هولناکی از عملکردشما نقش ببندد