چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

خیلی‌ها انتظار نداشتند که مهار ویروس کرونا تا این حد به طول بینجامد و بالاخره طاقت بسیاری از شهروندان سر رفت. این‌گونه بود که افراد زیادی شروع به رفت‌وآمد در محله‌ها و شهر کردند و متأسفانه بی‌توجهی به توصیه مسئولان وزارت بهداشت باعث شد تعداد افراد مبتلا و کشته شده‌ها بالا رود.

امیرانی

همشهری آنلاین - ابوذر چهل امیرانی : این روزها با نگاه به مردمی که در خیابان‌ها و مراکز شلوغ و پرتردد حضور دارند، افراد زیادی می‌توان دید که حتی به کوچک‌ترین نکات بهداشتی توجه ندارند و شرایط برایشان بسیار عادی شده است. این درحالی است که میزان سرایت این بیماری افزایش پیدا کرده و ممکن است شرایط وخیم و حتی غیرقابل کنترل شود.

برخی افراد که بدون هیچ دلیل در معابر حضور دارند، علت بیرون آمدن از خانه را خستگی و بی‌حوصله شدن از این وضعیت عنوان می‌کنند. این قبیل اشخاص ادعا می‌کنند که برنامه‌ای برای پر کردن اوقات خود و اعضای خانواده‌شان در منزل ندارند و مجبورند برای ساعتی هم که شده، بی‌دلیل در محله‌ها و سطح شهر از سویی به سوی دیگر بروند.

در چنین شرایطی لازم است مسئولان فرهنگی مناطق اقدامی برای غنی‌سازی اوقات شهروندانی که در خانه‌ها حضور دارند، انجام دهند. به‌عنوان مثال، فعالیت‌هایی در محله‌ها یا بوستان‌ها برای سرگرم شدن خانواده‌ها انجام دهند که نمونه آن را می‌توان در بوستان دانشجو در منطقه۱۱ دید. در این بوستان برنامه‌های فرهنگی، هنری و تفریحی برای شهروندان اجرا می‌شود و تمهیداتی هم برای ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی مردم اتخاذ شده است، به این صورت که شهروندان با فاصله‌های معین روی صندلی‌ها نشسته و به تماشای برنامه‌ها می‌نشینند.

این کار باعث شده تا ساکنان در محل زندگی خود، ساعتی در فضای سبز به دیدن برنامه‌های هنری بپردازند و از تردد در مناطق دیگر خودداری کنند. در مناطق جنوبی شهر که تعداد جمعیت زیاد است و خانواده‌های زیادی در آن زندگی می‌کنند، می‌توان چنین برنامه‌هایی را به شکل دیگری همچون اجرای برنامه‌های هنری و تفریحی در کوچه‌ها، آپارتمان‌ها و حیاط مساجد و مدارس انجام داد.

مسئولان فرهنگی مناطق جنوبی پایتخت می‌توانند با دعوت از هنرمندان، آنها را به کوچه و خیابان‌ها بفرستند تا خانواده‌ها بدون خروج از منزل یا محل سکونت خود، به تماشای این برنامه‌ها بنشینند. خوشبختانه در این مناطق هنرمندان زیادی ساکن هستند و مسئولان فرهنگی می‌توانند از ظرفیت آنها برای خدماتدهی به هم‌محله‌ای‌های خود استفاده کنند.

کد خبر 525143
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha