چنگ زدن به آمار بینندگان یک سایت اینترنتی و تلاش مذبوحانه برای کسب اعتبار و محبوبیت آخرین دستاویز مجری جوانی است که این روزها حتی در آینه هم شاید تصویری با پوزخند از عادل ببیند.

فوتبال برتر

همشهری‌آنلاین - رضا جوکار: بعد از تعطیلی برنامه نود و خداحافظی اجباری عادل فردوسی‌پور از شبکه ۳، محمدحسین میثاقی که به نوعی به عنوان جانشین او «جانمایی» شده بود در ابتدا سعی کرد تا به هر شکلی شده به  نوعی معذوریت نمایشی خود در این جانشینی نه چندان ناخواسته را نشان دهد.

اما با گذشت زمان او روی دیگری هم از خود نشان داد. داستان از زمانی شروع شد که او از تغییر رویه برنامه «فوتبال برتر» نسبت به نود با کنایه به عادل اینطور گفت «تو این سال‌ها عادت کردیم به حاشیه ها بپردازیم و هر وقت قرار بوده درباره بحث های کارشناسی و ساختاری حرفی بزنیم گفتیم حتما در یک برنامه کارشناسی ویژه به آن می پردازیم ولی هیچ وقت آن برنامه ویژه وقتش نرسید.» اینجا درست لحظه تقابل با کسی بود که پیش از این استاد خطاب می‌شد.

هر چه از پخش روزانه و  هفتگی فوتبال برتر می‌گذشت کم کم کنایه‌های میثاقی به استاد سابق بیشتر شد تا رسید به شبی که از قضا یکی از معدود اجراهای کم‌نقصش را با دعوت از تاج به نمایش گذاشت. او حتی در شبی که تاج را در مخمصه سوالات برنامه‌ریزی شده خود هم قرار داد در پاسخ به تحقیر نابه‌جای تاج گفت: « شما در  این سال‌ها عادت به داشتن سپر رسانه‌ای داشتید»  

کنایه ای که تا چند روز به تیتر یک رسانه ها تبدیل شد تا کم کم میثاقی نشان دهد این روزها حالا دیگر به اندازه یک اقیانوس ‌آب می‌بیند و «استاد» نشان دادن مهارتش است.

شاید بعضا تصور می‌شد که تمام این تقابل‌های و نمک‌نشناسی‌ها به خاطر حملات به‌جا و نابه‌جایی است که حریفانش با «ماسک» عادل رقم می‌زنند اما آخرین کنایه او در کانال تلگرامی فوتبال برتر نشان می‌دهد که میثاقی اصرار عجیب و نابخردانه‌ای بر دست و پا زدن در مرداب خودساخته‌اش دارد.

چنگ زدن به آمار بینندگان یک سایت اینترنتی و تلاش مذبوحانه برای کسب اعتبار و مقبولیت آخرین دستاویز مجری جوانی است که این روزها حتی در آینه هم شاید تصویری با پوزخند از عادل ببیند.

به این عکس و آمار نگاه کنید و ببینید او این روزها چطور حتی وقتی کسی اشاره به جایگاه جعلی‌اش ندارد درگیر عادل است. از بحث شوخی بودن هر «آماری» در این روزها که بگذریم، توضیحات ارائه  شده در همین عکس و منبع آن به اندازه کافی گویای میزان اهمیت دادن به این آمار است. «رتبه‌بندی پربازدیدهای وب‌سایت تلوبیون، نشان می‌دهد برنامه «فوتبال برتر» شبکه سه با فاصله بسیار زیادی در رتبه اول برنامه‌های ورزشی است و حدود ۲ و نیم میلیون بیش از فوتبال ۱۲۰ بازدید داشته است.»

این آماری است که میثاقی در کانال تلگرامی برنامه «فوتبال برتر» منتشر کرده تا دوباره بی‌دلیل با حمله به عادل خودزنی کرده باشد. 

قیاس مع‌الفارق یک برنامه مختص فوتبال خارجی با «فوتبال‌برتر» و البته اشاره به تعداد بازدیدکنندگان از یک سایت داخلی و نه ببنندگان تلویزیونی برای دسترسی به ویدیوهای دو برنامه،  از آن دست مقایسه‌هایی است که احتمالا  میثاقی به شکل تجربی در «صداوسیما» دلخواه او و امثالش آموخته است.

کسی که از مقایسه شدن با عادل و نود  آنقدر به عجز آمد که حالا به صورت فوتبال ۱۲۰  چنگ می‌اندازد.

 اخیرا آمار غیررسمی در سایت‌های مختلف ورزشی از میزان بینندگان برنامه‌های تلویزیونی منتشر شده بود که طعنه‌آمیز «فوتبال برتر» را پایین‌تر از مستند «حیات وحش» قرار می‌داد. موضوعی که شاید حالا منجر به خودزنی دوباره میثاقی شده تا  او این بار دست  به دامن آمار بازدید از سایتی شود که ممکن است به گوش «نود» درصد مردم ایران  هم نخورده باشد.

کاش یک خیرخواه در صداو سیما پیدا شود و به محمدحسین بگوید برادر، عادل، عادل بود،‌نود هم نود،شما تنها تلاش کن از «حیات وحش» بالاتر بیایی. این چند دقیقه صدایی که از استاد سابق در فوتبال ۱۲۰ پخش می‌شود را هم نشنیده بگیر. 

کد خبر 525141

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 53
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدي FR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    80 8
    ميثاقي واقعا داره خودزني ميكنه
  • امیرکیا IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    80 13
    میثاقی آدم بی استعدادی نیست اما خودش رو حروم کرذ
  • هادی IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    فنجون چرا با فیل در میافته؟!!!!!!
  • صادقی IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    مستند حیات وحش والا دیدنی تره از لوس بازی این تو برنامش
  • پ IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    من فکر میکنم جانشینی میثاقی به جای فردوسیپور واقعا ناخواسته بود اما به مرور زمان توهین ها و تحقیرهای عوامل برنامه نود به میثاقی عرصه رو براش تنگ کرد و تعادل روحیش رو بهم ریخت و باعث شد هر از چندگاهی از روی فشار حرف هایی بزنه که اون حرف ها دوباره بهونه به دست رقباش بده در کل این یه دور باطله که میثاقی توش گیر افتاده و زمین و زمان دارن ازش سو استفاده میکنن
  • سعید IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    57 42
    با تشکر از نقد سازنده نویسنده این مطلب از برنامه بدون محتوی و سطح پایین ورزشی فوتبال برتر. متاسفانه عامیانه صحبت کردن و کوچه بازاری حرف زدن و بی احترامی نمودن به بزرگتر ارزش شناخته می شود، والا خیلی وقت پیش جلو اجرای برخی افراد مثل میثاقی را رو گرفته بودند.
    • محمد IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      48 2
      سعید جان دوست خوبم،کاملا متوجه منظورت میشم اما قبول کن که فرق انسان ها اینجور جاها مشخص میشه،وقتی که هم همه مردم بیشتر از همه خود میثاقیان می دونه اگر عادل نبود الان باید هنوز در روستا گزارش محلی انجام میداد و وقتی دید چقدر نا عادلانه تنها چند روز بعد از انتخاب برنامه نود از طرف مردم ،برنامه قطع میشه و کلی انسان که سالها از این راه ارتزاق می کردن بیکار شدن؛اگر انسانیت ومردونگی و مردم رو زیر پا نمیذاشت به این روز نمی افتاد،می تونست در این سالها یاد بگیره و مثل عادل که با بزرگ منشی هیچ وقت جواب هیچ منتقدی رو نداد او هم این درس می آموخت ،اونوقت هم مردم رو داشت هم آینده ش رو ولی خودش هول شد و فکر کرد بهترین فرصت برای رشد رو پیدا کرده
    • ناشناس ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      25 7
      اقا محمد زیادی احساسی نگاه میکنی به قضیه و خودت رو ناراحت میکنی عوامل برنامه نود هیچکدوم بیکار نشدن و تو برنامه های مختلف سیما مشغول کارن مثالش حمید محمدی که تو نود نریشن میخوند الان تو ۱۲۰فردوسپور اجرا میکنه تو بخش خبر کار میکنه برا شبکه۳ ام مستند میسازه
    • امیر IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      12 5
      میشه یکی از اون عواملو بگی
  • ایرانی FR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    24 5
    دلار ۲۰ ، قدر بدونین
  • بهروز IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    55 3
    عمرا بتونی ذره ای جای عادل جان روکه آگاه و مطلع به همه امور فوتبالی و غیر فوتبالی هست رو بگیری
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    68 8
    فقط کسی مثل فروغی میتونست بزرگترین استعداد تلویزیون بعد از انقلاب رو نخواد
    • جواد IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      21 34
      اقای میثاقی در به چالش کشیدن متخلفین بی نظیره اجراش هم اجرای خوبیه/این رو بدون در نطر گرفتن ماجرای عادل خان میگم/هرکسی رو باید در زمان و امکانات خودش مقایسه کنیم عادل نخبه زمان خودش بود و امروز حضور نداره حالا اجباری به هردلیلی که فکرنکنم دلیل بیخودی باشه/
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    46 28
    نقد خوبی بود. واقعا تحمل چند دقیقه صدای عادلم ندارند
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    78 11
    جای عادل واقعا تو این آشفته بازار فوتبال خالیه
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    59 6
    مرسی از همشهری که صریح حرفتو میزنی
  • لَک IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    45 31
    لطفا وقتی که از یکی شناخت ندارید درموردش قضاوت نکنید...قطعا آقای میثاقی از معدود مجریان با استعداد ایرانه، مثل استادش آقا عادل...درسته که برنامه فوتبال برتر به گرد پای عوامل برنامه نود نمی‌رسه اما نباید چون برنامه بی کیفیته مستعد بودن مجری رو نادیده گرفت...خواهشا اجراهایِ پر انرژی آقایِ میثاقی رو در برنامه فوتبال ۱۲۰ رو به یاد بیارید...
  • محمد سجاد IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    16 34
    اگه میثاقی قبول نمیکرد صدا وسیما جایگزینی برای نود نداشت
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      38 4
      نود و عادل جایگزین نمیخواستند
    • پ ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      33 2
      ببین وقتی تیم فوتبال برتر (تهیه کننده و کارگردان و گروه محتوا) جانشینی نود رو قبول کرده هر کس دیگه ای رو میتونه به جای میثاقی مجری بزاره
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    26 1
    قیاس مع الفارق قیاس عادل با میثاقی نه نود با این برنامه
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    24 4
    راستی فروغی کجاست؟! خبری ازش نیست دیگه.
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    28 3
    قصه عادل و میثاقی قصه امروز همه ایران عزیزه
  • صابر IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    39 5
    صدسال هم برنامه اجرا کنی یک صدم عادل هم نمیتونی محبوب باشی.
  • بهزاد US ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    53 7
    مجری گوشت تلخ نمک نشاس
    • سهراب IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      43 0
      حقیقت آشکار.شبکه ۳ دیگه صفایی نداره
  • GharibTous IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    18 28
    واقعا درست نیست این دو شخص رو با هم مقایسه کنید و واقعا دارید در حق آقای میثاقی کم لطفی میکنید و ناجوانمردانه قضاوت میکنید. و دلیل درستی نیست که رفتن آقای فردوسی پور را به او ربط بدهید.و به این موضوعات پیش آمده دامن بزنید تا تیتر اول خبر ها باشید.(در ضمن پولی که از شکستن دل کسی به دست بیاد حلال نیست).
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    24 25
    تا تلویزیون پولش از بودجه می آید همینجوری سلیقه ای و دورهمی اداره خواهد شد تا کانال های خصوصی ایجاد نشوند وضع همین هست
    • محمد IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      16 1
      میثاقی اگه واقعا عادل رو دوست داشت اونم می‌رفت اما موند و جاشو گرفت اگه می‌رفت مجبور میشدن یکی مثل فوتبال ۱۲۰رو جاش بیارن که اگه اینطوری می شد دیگه بیننده هاشون از شبکه افق کمتر بود ولی میثاقی که عادل بهش بها داده اومده جاشو گرفته و بدون اینکه ازش چیزی بگه هر کی هم بیارن هیچوقت هیچوقت عادل نمیشه
  • کامی IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    42 3
    دلمون واسه برنامه نود و گزارشهای جذابش تنگ شده
  • امین IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    44 6
    به زودی فردوسی پور که به ناحق کنارش گذاشتن به حقش میرسه
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    28 1
    جای برنامه نودواوقعا خالیه خداییش برنامه ای که بیست سال روی آنتن رفت مجری برتر وگزارشگردرجه یک ودانا برکارش اینجوری باید نابودکرد تلویزیون بینندهاشو ازدست میده
  • فرشید IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    13 13
    همشهری جان،، شما چرا داری میسوزی
  • امیرسام IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    14 5
    ایرانی ها خیلی هاشون نمک نشناسن
  • سام قبادی IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    8 27
    واقعن برای نگارنده متاسفم،اینکه عادل توی این سالها رفقای زیادی در اصحاب رسانه و مطبوعات داره دلیل نمیشه حالابه هم نون قرض بدید و میثاقی رُ بکوبید،مگه عادل از اول خوب و قوی بود ؟؟؟ بعد از بیست سال به اینحا رسیده بهتر نیست ۱۰ سال هم به میثاقی زمان بدید رشد کنه ؟؟؟چرا ما ایرانی‌ها عادت داریم دست و پا بزنیم اونم درجا،هر برنامه‌ای احتیاج به پوست انداختن و تازه شدن داره،میثاقی خیلی هم عالیه،این کارِ شما خیلی چیپ و زشته متاسفم براتون تا میتونید نون به هم قرض بدید،عادل چه کاری برای این فوتبال کرد به جز از بین بردنِ حرمت‌ها و خورد کردن شخصیتِ اسطوره‌های ورزشی،یک قدمِ مثبت برداشت توی بیست سال ؟
  • علی IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    8 43
    شما ها فعلا عقده کنار گذاشته شدن آقای فردوسی پور را دارید و با زربین زوم کرده اید به آقای میثاقی و از هر حرکت ایشان بهانه ای درست می کنید
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      10 8
      اگر برادر من دوست رسانه ای داشت پس چرا سر کارش نیست
  • JP ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    39 3
    به نظر بنده منفورترین شخصیت تلویزیون فروغی باشن با اینکار که با برنامه نود کرد
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    31 2
    میثاقی به روزی که عادل برگرده هم فکر کرده؟!
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    26 0
    میثاقی بیشتر گزارشگر میدانی خوبیه تا اجرا کننده و برنامه ساز
  • محمد IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    47 1
    خدا کنه عادل یه برنامه اینترنتی درست کن بدون صدا و سیما اونوقت ببینیم فوتبال برتر بیشتر بیننده داره یا عادل اگه عادل نبود شبکه سه مثل شبکه چهار میشد
  • محمد IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    39 2
    حتی اگه عادل دیگه نباشه یادمون نمیره تمام خاطراتی که باهاش داشتیم
  • Kia IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    15 20
    من اجرای میثاقی دوست دارم
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    8 17
    تو هر زمینه ای داریم به جایی می‌رسیم که خودشون با خودشون مسابقه بدن!
    • ابوالفضل IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      15 0
      داداش کسیم از میثاقی بدش نمیاد. اما حرف ما اینه که تو این وضعیت بد اقتصادی، نود درصد مردم حتی اوناییم که فوتبالی نبودن یک هفته صبر میکردن تا دوشنبه شب ها برنامه نود ببینن
  • همت IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    20 1
    خدا آخر و عاقبت این جوانک رعنا را ختم به خیر کند!!
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    17 1
    یه تازه به دوران رسیده، زور داره بخواد در مورد بهترین مجری 20 سال اخیر صحبت کنه، آخه تو عددی نیستی در مقابل سلطان مجری های ایرانی
  • صیاد IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    25 2
    آقای میثاقی انسان با استعدادیه...این رو قبل از این درگیری ها نشون داده...مشکل اینجاست که ایشون خیلی سریع دنبال پیشرفت بودن به عبارتی می خواستند کول بار تجربه ی کاری آقای فردوسی پور رو که طی سال های متمادی به دست اومده بود رو در مدت کوتاه به دست بیارن...که این کار یک روز و دو روز نیست...این رو هم باید در نظر می گرفت که آقای فردوسی پور خاطرات بسیاری رو برای مردم در سال های اخیر به وجود آورده که باعث شده بود بینندگان برنامه ی ۹۰ و حتی کسانی که این برنامه رو هم نمی دیدن از اون با احترام یاد کنند...نتیجه اینکه شاید با استعداد بتونه خودش رو ثابت کنه ولی نمی تونه محبوبیتی که عادل طی سال ها کسب کرده رو به دست بیاره...
  • سمانه IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    2 17
    آقای فردوسی پور هم مثل بقیه مجری ها تاریخ مصرف داشت و زیادی برنامه اش تکراری شده بود اینقدر از تکرار مکررات طرفداری سلیقه ای نکنید میثاقی هم مجری خوبی هست و جایگاه خودش رو داره هر کس نان خودش رو می خوره آقای فردوسی پور هم زمانی که اومدند برنامه ورزش و مردم که طرفدارهای خاص خودش رو داشت کنار گذاشته شد و نود جای اون رو گرفت حالا هم وقت میثاقی هست و برنامه محبوبش ،اینقدر سلیقه شخصی تون رو به نام عده زیاد مطرح نکنید آقای فردوسی پور جای خود و آقای میثاقی هم جای خود
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
      9 12
      دمت گرم حرف دل ما رو زدی الان مد شده هرکس تو کانال یا سایتش مطلب کن آورده میشینه پنبه میثاقی رو میزنه، از عادل هم الکی طرفداری می کنه بعد هم به اسم ملت خودش رو جا میزنه شما دو سال دیگه صبر کن، ببین همین ها به به و چه چه می کنند از میثاقی
  • هادی IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    1 5
    دوستان دلار رسید به ۲۰ کرونا در روح و جان مان رخنه کرده ، آیا بهتر نیست این جنگ رسانه ها را بس کنید و به فکر آینده فرزندانمان باشیم البته اگر مجالی باشد
  • هوشیار IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    8 2
    من که هر موقع برنامه این آقا شروع میشه شبکه تلوزیون میزنم شبکه مستند چون از برنامه این آقا جذابتره.
  • گانوسا IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    4 1
    کاش آدما یاد بگیرن با کوچیکترن آدمهای بزرگ خودشون بزرگ نمیشن ... احسنت به قلم زیبا و روان نویسنده