سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر: بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان امروز برای دومین سال پیاپی در همدان آغاز می‌شود.

همدانی‌ها که از سال گذشته این اتفاق را به شدت جدی گرفته و تمام هم و غم خود را برای برگزاری مناسب آن به کار گرفتند، امسال بحث جدیدی را آغاز کرده‌اند و برای گرفتن میزبانی دائمی این جشنواره بین‌المللی تلاش می‌کنند؛ هرچند که دست کم تا 4 سال دیگر هم این جشنواره در همدان برگزار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی جشنواره در این باره می‌گوید: «برگزاری جشنواره بیست‌ویکم در همدان و استقبال پرشور مخاطبان نشان داد که این رویداد سینمایی از روزمرگی رها شده و چشم‌انداز روشنی در بیست و دومین دوره و دوره های آینده در پیش دارد.»

حبیب ایل بیگی در جمع مسئولان و دست اندرکاران روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی تلاش کرد ثابت کند برگزاری جشنواره در همدان یک رویداد فرهنگی نشاط آور است و بر تثبیت جایگاه آن در این استان تأکید کرد.

ایل‌بیگی ادامه  می دهد: «مشارکت و حمایت گسترده سازمان‌ها و نهادها در برگزاری جشنواره کودک می تواند میزان تاثیرگذاری این رویداد را در سطح داخلی و بین المللی افزایش دهد.»

ایل‌بیگی که سال گذشته به‌عنوان مدیر روابط عمومی یک جشنواره معتبر بین‌المللی توانست تقریبا همه را راضی نگه‌دارد، تصریح می‌کند: «به نظر می رسد جشنواره در دومین سال برگزاری خود در شهر همدان تا حدودی رنگ و بوی بومی این استان را به‌خود گرفته و انتقال جشنواره به همدان، به تقویت این رویداد کمک شایانی کرده است.»

گذشته از ایل‌بیگی، مسئولان دیگر جشنواره هم با تمرکز بر میزان استقبال، تلاش دارند اثبات کنند همدان بهترین جای ممکن است و به نفع همه است که جشنواره همین جا بماند.

مدیر اجرایی جشنواره 22 می‌گوید: «دبیرخانه جشنواره بیست و دوم آمادگی پذیرایی از100 هزار نفر از علاقه‌مندان به هنر سینما را دارد و در این راستا برنامه ریزی‌های دقیق و کارشناسانه‌ای صورت گرفته است.»

جعفر زمردیان  می‌افزاید: «امسال و در جشنواره بیست و دوم فیلم‌های کودکان و نوجوانان تلاش شده که با در اختیار داشتن سخت افزار و نرم افزارهای موجود در استان، امکان حضور پررنگ‌تر مردم با فرهنگ و فهیم همدان را فراهم کنیم که در این رابطه 14‌سالن در سطح همدان و مراکز شهرستان‌های تابعه در نظر گرفته شده است.»

امسال قرار است در طول 5 روز برپایی جشنواره، در 7 سالن شهر همدان 6 سانس و در سالن‌های شهرستان‌های تابعه‌ روزانه 2 سانس فیلم  روی پرده رود. زمردیان در این باره  خاطر نشان می‌کند: «به‌دلیل اینکه هزینه کپی فیلم‌های شرکت‌کننده در جشنواره بالاست مجبور به پخش فیلم در 2 سانس در شهرستان‌های استان شدیم که درصورت استقبال مردم در روزهای اولیه جشنواره، تعداد سانس‌های نمایش فیلم در شهرستان هارا افزایش دهیم.»

سال گذشته حضور دور از انتظار مردم همدان آنچنان بود که مسئولان مجبور شدند در بعضی از سالن‌ها تا 7 سانس فیلم نشان دهند و مردم تا ساعت 2 بامداد در سالن‌ها برای تماشای فیلم‌ها منتظر می‌ماندند، بنابر این عجیب نیست که امسال مسئولان به 100هزار تماشاگر فکر کنند.

لهستان، چین و استرالیا در همدان
بنا به اعلام روابط عمومی جشنواره، امسال در بخش مرور آثار پویانمایی لهستان، 22 اثر روی پرده می‌رود. لهستان که از کشورهای شناخته شده در حوزه انیمیشن است، در این بخش آثاری چون اژدهای واول، کوهستان شیشه ای، اردک طلایی، آب حیات بخش، کفاش ماهر، کفش های سحر آمیز و... را از کارگردانان بنامی چون آنا دودک و آندری کوکولا به همدان آورده است.

چین و استرالیا نیز با فیلم مشترک «موزارت در چین» ساخته برند نیوبرگر در بخش بین‌الملل جشنواره امسال حضور دارند. هرچند که این تنها فیلم حاضر از این 2 کشور نیست، اما یکی از جدیدترین فیلم‌های امسال است. «موزارت در چین» محصول 2007 با داستانی تخیلی با حضور بازیگرانی چون کاسپر سیمونچک، مارکو یان، میگرنی یوان و بیائو وانگ است.

کد خبر 52512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز