مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
۰ نفر

استاندار کرمان گفت: معاونت توسعه روستایی معاون اول رئیس جمهوری اعلام کرد تسهیلات مورد نیاز دهکده خرما طی سال ۹۹ از محل تسهیلات روستایی پرداخت می‌شود.

خرما هرمزگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدجواد فدایی افزود: احداث دهکده خرما در شرق استان کرمان به عنوان پایانه صادراتی خرمای کشور محسوب می‌شود و صنعت فراوری و بسته‌بندی به صورت متمرکز تکمیل و مشکلات قبلی خرماداران در زمینه‌های مختلف برطرف خواهد شد.

وی اظهار کرد: به منظور بررسی مسائل توسعه شهرستان‌های شرقی استان و نیز مناطق روستایی کمتر توسعه‌یافته این استان نشستی طی چند روز اخیر در دفتر معاون توسعه روستایی معاون اول رئیس‌جمهوری تشکیل و در خصوص مواردی بحث، بررسی و تصمیم‌گیری شد.

استاندار کرمان گفت: با توجه به اهمیت اقتصادی بودن و زمینه صادراتی کشت گلخانه در شرق این استان و نیز گلخانه‌های کوچک خانگی مقرر شد کرمان ظرف ۳ ماه آینده طرحی جامع در این خصوص تهیه و به معاونت توسعه روستایی ارائه کند تا این معاونت مصوبات و مجوزهای لازم و نیز تسهیلات مورد نیاز را فراهم کند.

فدایی ادامه داد: مقرر شد که معاونت توسعه روستایی برای تسریع در احداث باند دوم محور نرماشیر-ریگان از معاون اول رئیس‌جمهوری در خواست اعتبار ویژه کند.

وی گفت: موضوع محور محمدآباد ریگان-جاسک مطرح شد که این جاده ۴۴۰ کیلومتر است که ۷۶ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان ریگان قرار دارد که باقی مانده و برای تردد در این مسیر نیاز به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار وجود دارد که بنا شد توسط معاونت توسعه روستایی مورد توجه قرار بگیرد.

مقرر شد که فرمانداران طی مدت ۲ هفته فهرست پروژه‌هایی که در برنامه است و نیاز به مکاتبه و پیگیری دارد، فهرست پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد، پروژه‌های کوچک و اشتغال‌‍‌زا را به تفکیک به معاونت توسعه روستایی ارسال کنند.

کد خبر 525104

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha