مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: سیلوی آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان که به علت مشکلات حقوقی بسته شده بود هم‌اکنون فعالیت خود را برای تحویل گندم مازادبرنیاز کشاورزان از سر گرفته است.

گندم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدجلال موسوی چهارشنبه چهارم تیر اظهار کرد: برای بازگشایی این سیلو تلاش‌های زیادی انجام شد که در نهایت این مرکز برای تحویل گندم به مدیریت جدید اجاره داده شده است و گندم کاران محصول خود را بدون هیچ مشکلی می‌توانند به این مکان حمل کنند.

وی افزود: هم‌اکنون نیز نواقص فنی این مرکز در حال برطرف شدن است و پس از اقدامات اداری گندم را از کشاورزان تحویل می‌گیرد.

موسوی گفت: با احتساب سیلوی آشخانه ۲۴ مرکز برای خرید تضمینی و توافقی گندم در این استان آماده شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۰ هزار تن گندم به سیلوی بجنورد تحویل داده شده است که به مرور سایر مراکز نیز با درخواست مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها بازگشایی خواهند شد.  

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: پارسال ۱۶۱ هزار تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی و سه هزار تن به صورت توافقی در ۲۳ مرکز خریدار شد که امسال نیز پیش‌بینی می‌وشد همین میزان باشد.

وی اظهار کرد: هنوز مشکل حقوقی سیلوی شهرستان فاروج برطرف نشده و مدیریت آن با اجاره مکان نیز تاکنون موافقت نکرده است.

موسوی ظرفیت انبار گندم در استان را ۲۵۰ هزار تن دانست.

وی در خصوص سیلوی فاروج و آشخانه نیز گفت: این دو سیلوی بخش خصوصی هستند که هم‌اکنون پرونده حقوقی دارند که باید توسط دستگاه قضایی تعیین و تکلیف شوند.

 ۹۸ هزار هکتار از دیمزارها و ۴۷ هزار هکتار از کشتزارهای آبی استان زیر کشت گندم است و پیش‌بینی می‌شود که از این سطح ۲۵۰ هزار تن گندم برداشت شود.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می‌کنند. بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

کد خبر 525028

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha