معاون اجتماعی پلیس فتا از همکاری پلیس فتا با وزارت علوم خبر داد و گفت: الان که وزارت علوم درگیر امتحانات دانشجویان است، پلیس فتا اعلام کرده که می‌تواند در زمینه کشف تقلب ها و خرید و فروش سوالات امتحانی همکاری کند و اکنون در حال رصد فضای مجازی با این موضوع هستیم.

رامین پاشایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سرهنگ رامین پاشایی گفت: چندین کانال و صفحه که در اینستاگرام و تلگرام اقدام به تبلیغ با عنوان حضور در امتحان مجازی به جای افراد و همچنین فروش سؤالات امتحانی می‌کردند، شناسایی و مسدود شدند.

وی اظهار کرد: در خصوص رصد پلیس فتا بر فضای مجازی با توجه به فصل امتحانات و در پیش رو بودن کنکور سراسری اظهار داشت: هر سال با رسیدن فصل امتحانات و کنکور سراسری شاهد سودجویی افراد کلاهبردار از این فضا هستیم.

سرهنگ پاشایی تصریح کرد: در سال‌های گذشته سودجویان مدعی بودند که سوالات امتحانی را داشتند و در ازای اخذ مبالغ متفاوتی از متقاضیان، یک سری سوالات و پاسخ ها را تحویل آنها می دادند. سوالاتی که مربوط به سال های گذشته بود.

وی افزود: عمده کار سودجویان و کلاهبرداران در سال‌های گذشته در حوزه امتحانات به چنین مواردی ختم می شد و هیچ وقت پلیس موردی را مبنی بر اینکه سوالات امتحانی قبل از امتحان به دست افراد رسیده باشد نداشت، چرا که فقط بحث سود جویی و کلاهبرداری مطرح بود.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به شرایط متفاوت برگزاری امتحانات در سال جاری اشاره و تصریح کرد: در سال ۹۹ با توجه به شیوع کرونا ویروس شرایط متفاوت شده است و مجرمان و کلاهبرداران با توجه به آنکه امتحانات در اکثر حوزه‌های امتحانی به صورت مجازی برگزار می‌شود تبلیغاتی را  در این زمینه منتشر کرده اند مبنی بر این که هم سوالات را دارند و هم می‌توانند به جای افراد در امتحانات مجازی شرکت کرده و پاسخ سوالات را ارائه دهند.

وی با تاکید دوباره بر این مطلب که همچون سنوات گذشته بحث کلاهبرداری مطرح بوده و این افراد پول را از افراد دریافت کرده و جواب نمی دهند اعلام کرد: این اقدامات اگر کشف شود اقدامات مجرمانه و متقلبانه ای است و افرادی که مبادرت به ایجاد سایت کرده و همچنین افرادی که می‌خواهند از این خدمات تقلبی استفاده کنند پس از شناسایی جهت تعیین تکلیف از سوی پلیس فتا به دستگاه قضایی و وزارت علوم معرفی می شوند.

سرهنگ پاشایی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه تا این لحظه چه تعداد سایت و کانال در این زمینه شناسایی و مسدود شده‌اند، اعلام کرد: تعدادی سایت که در این زمینه تبلیغ می‌کردند، شناسایی و مسدود شدند. همچنین تعدادی از افراد به مرجع قضایی معرفی شدند و تعداد دیگری که اقدام به تبلیغات در فضای مجازی می‌کردند، احضار شدند و تذکر گرفتند.

وی با اشاره به این که عمده تبلیغات این سایت ها در تلگرام و اینستاگرام انجام می شد، خاطرنشان کرد: اکثر این افراد کلاهبردارانی بودند که نه سوالی  را به افراد می‌دادند و نه قرار بود که به جای آنها امتحان بدهند.

کد خبر 524860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha