شهر شال از توابع شهرستان بوئین زهرا در قزوین، جزو معدود مناطقی است که از گذشته دارای کارگاه‌های تولید، پخش و عرضه آجر بوده و هم اکنون نیز روند تولید آجرهای مرغوب همچنان با انگیزه توسط کوره‌ داران ادامه دارد.

کوره آجرپزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بناهای امروزی که ساخته می‌شوند از برکت تلاش و اراده کوره‌دارانی است که روز و شب در گرماهای طاقت‌فرسا تلاش می‌کنند. کارگران کوره های آجرپزی مردمانی سخت کوش هستند که در میان خاک و آتش، مصالح ساخت و ساز بناها و برج های عظیم در کلان شهرها را تولید می کنند.

در این میان کودکانشان نیز همپای دیگر اعضای خانواده مشغول می شوند. آنها در فضای سخت و زیان آور کارگاه های آجرپزی، رویاهای خود را در میان خشت های جستجو می کنند.

شریفه دختر ۱۱ ساله افغان به همراه ۱۰ خواهر و برادر خود در این کوره مشغول به فعالیت‌اند، پروانه، شکرانه، خدیجه، سحر، سید عباس و امیرعباس کودکان ۲ تا ۸ ساله‌ای هستند که در این کوره مشغول به کار هستند، در حالیکه دختران همسن آنها با عروسک ها و لباس های صورتی از دختر بودنشان لذت می برند، آن ها از اینکه دختر به دنیا آمدند ناراحت هستند و فکر می کنند اگر پسر بودند می توانستند زندگی بهتری داشته باشند، چرا که مادر و پدرشان معتقد هستند که دختران جز کار کردن و ازدواج حق دیگری در زندگی ندارند.

عکس‌های اعظم داداشی از دختران کارگر دریک کوره آجرپزی را ببینید.

کد خبر 524809

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تانيا CA ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    1 2
    والله از فقر و بدبختی مجبور به کار شدند. هرچند کار تو طبیعت وبا خواهر و برادر خوشحال کننده است، واز رفتن تو فضای مجازی و یاد گرفتن چیزهای منفی بهتر است.
    • والله IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      1 0
      والله کمرتو بشکنه با این اظهار نظر مسخره ات
  • ایران IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    1 0
    دلم براشون کباب شد. میخوام گریه کنم... کاش کاری ازم بر میومد:-(