مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

۳۰۰ هزار بچه ماهی استخوانی که به روش طبیعی در تعاونی‌های پره صیادی تکثیر شده بود در دریای خزر رهاسازی شد.

بچه ماهی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل شیلات گیلان اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های سالیانه شیلات،  بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه بچه‌ماهی به‌صورت تکثیر مصنوعی در رودخانه‌های گیلان که به دریای خزر می‌ریزند، رهاسازی می‌شوند.

«عظیم مدبری» افزود: باید ۲۰ درصد از جمعیت مولدین در شیلات از طریق تکثیر طبیعی باشد تا برای مجامع و سازمان‌هایی که عملکرد شیلات را رصد می‌کنند، اعلام شود که ذخائر برداشت شده از دریای خزر منشاء تکثیر مصنوعی ندارد و بخشی از کارها از طریق تکثیر طبیعی است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی‌های استانی ۱۲ شرکت تعاونی پره صیادی با ایجاد حوضچه‌های تکثیر طبیعی با استفاده از آب دریا در این امر مشارکت دارند که پیش‌بینی می‌شود از این طریق ۵ میلیون قطعه بچه ماهی تکثیر و رهاسازی شود.

مدبری همچنین گفت: در بندرانزلی نیز ۲ تعاونی پره صیادی با ایجاد حوضچه ها و استفاده از آب دریا ۳۰۰ هزار بچه ماهی تکثیر کردند که امروز رهاسازی شد.

مدیر کل شیلات استان تاکید کرد: هدف شیلات از این کار، مشارکت جامعه صیادی در تکثیر طبیعی در راستای حفظ ذخایر با ارزش ماهیان خزر و افزایش اشتغال بین جامعه صیادان است.

کد خبر 524808

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha