سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
۰ نفر

آی او اس 14 (iOS 14) جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل موبایلی اپل است که رابط کاربری آن بهبود پیدا کرده، میزبان قابلیت‌هایی جدید شده و عملکرد آیفون‌ها را از جوانبی بهبود می‌بخشد.

IOS 14

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از زومیت نسخه‌ جدید iOS میزبان چندین قابلیت خاص است تا تجربه‌ی کاربری آیفون‌ها را بهبود بخشد. این نسخه همچنین ازلحاظ ظاهری برخی تغییرات را به‌خود دیده است.

 در iOS 14 اپل شاهد قابلیتی جدید تحت عنوان کتابخانه‌ی اپلیکیشن (App Library) هستیم که در راستای سازماندهی اپلیکیشن‌های روی دستگاه قدم برمی‌دارد. اپلیکیشن‌ها به‌صورت خودکار در  کتابخانه اپلیکیشن سازماندهی می‌شوند و به‌لطف آن مجبور نیستید آیکون تمامی اپلیکیشن‌ها را روی صفحه‌ی اصلی دستگاه نگه دارید. آی‌اواس جدید همچنین میزبان قابلیت جدیدی برای نمایش فهرست‌وار اپلیکیشن‌ها شده است. در این سیستم‌عامل می‌توان اپلیکیشن‌ها را براساس معیارهای مختلفی نظیر الگوی استفاده از آن‌ها و موارد دیگر مرتب کرد.

  • App Library در iOS 14 اپلیکیشن‌های روی گوشی را سازماندهی می‌کند

به‌لطف App Library کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را در صفحه‌ی اصلی گوشی پنهان کنند. این قابلیت به‌طور ویژه مخصوص کسانی است که اپلیکیشن‌های بسیار زیادی روی گوشی دارند و ممکن است در بین صفحات مختلف سردرگم شوند. بخش App Library آی‌اواس در نگاه اول شباهت زیادی به منوی اصلی اندروید یا همان App Drawer دارد، اما در زمینه‌ی گروه‌بندی اپلیکیشن‌ها به‌شکلی هوشمندانه‌تر عمل می‌کند. برای مثال App Library می‌تواند به‌صورت کاملا خودکار تمامی بازی‌های سرویس اپل آرکید را درون منویی مجزا قرار دهد. 

همان‌طور که از مدت‌ها پیش به‌لطف افشای اطلاعات شنیده بودیم، iOS 14 میزبان ویجت‌هایی جدید شده است که امکان اضافه کردن آن‌ها به صفحه‌ی هوم وجود دارد. ویجت‌های جدید آی‌اواس داده‌های بیشتری را در خود می‌گنجانند و در ابعاد مختلف قابل‌دسترس هستند.

  • ویجت‌های جدید در iOS 14

امکان دسترسی به ویجت‌های موردبحث ازطریق Today View وجود دارد، اما همان‌طور که اشاره کردیم می‌توان ویجت‌ها را از صفحه‌ی Today View خارج و به صفحه‌ی اصلی وارد کرد. با اضافه کردن ویجت‌ها به صفحه‌ی اصلی، اپلیکیشن‌ها به‌صورت خودکار تغییرمکان می‌دهند تا جا برای ویجت باز شود.

کاربر ازطریق گالری ویجت‌ (Widget Gallery) به ویجت‌های موردبحث دسترسی پیدا می‌کند. در این بخش از سیستم‌عامل کاربر می‌تواند ویجت‌ها را در هر ابعادی که دوست دارد، به صفحه‌ی اصلی بیاورد. در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل موبایلی اپل شاهد ویجت جدید Smart Stack هستیم که به‌شکل خودکار و براساس ساعت، اپلیکیشن‌های مربوط به آن زمان را به‌نمایش می‌گذارد. 

  • در iOS 14 امکان اضافه کردن ویجت‌ها به صفحه‌ی اصلی وجود دارد

نکته‌ی مهم دیگر درمورد iOS 14، پشتیبانی از حالت تصویر در تصویر (Picture in Picture) است که از مدت‌ها پیش کاربران خواستار اضافه‌شدن آن به آی‌اواس بودند. این قابلیت در iOS 14 شباهت‌های بسیار زیادی به تجربه‌ی ارائه‌شده توسط آیپدها دارد.

همچون قابلیت تصویر در تصویر در macOS، قابلیت مذکور در iOS 14 نیز بدین صورت است که پنجره‌ای شناور روی اپلیکیشن‌ها باز می‌شود و کاربر خواهد توانست اندازه‌ی آن‌ها را تنظیم کند یا پنجره‌های موردبحث را به کناره‌ی صفحه‌نمایش بفرستد. اپل همچنین از اعمال به‌روزرسانی در دستیار صوتی سیری خبر می‌دهد.

در به‌روزرسانی جدید، رابط کاربری سیری بهبود پیدا کرده و برخلاف قبل تمام صفحه را نمی‌پوشاند. در نسخه‌ی جدید آی‌اواس هرگاه سیری را فرا بخوانید، این دستیار صوتی در قالب پنجره‌ای کوچک در بخش پایینی صفحه ظاهر خواهد شد. به‌لطف به‌روزرسانی‌های اعمال‌شده، سیری همچنین خواهد توانست درکنار پیام‌های متنی، پیام‌های صوتی را نیز ارسال کند.

کد خبر 524797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha