رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: عوارض پروانه ساختمانی از خرداد ماه ۹۹ با ۴۰ درصد افزایش ارائه خواهد شد.  

شهر تبریز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز، محمدباقر بهشتی در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: در کمیسیون، لوایح شهرداری بررسی شد، یکی از آن‌ها فروش اوراق مشارکت به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای قطار شهری و دیگری ۱۳۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس از محل اوراق مشارکت بود که کمیسیون با آن‌ها موافقت کرد.  

وی گفت: مصوب شد که موضوع سختی کار کارگران شهرداری که چهار درصد بود و شهرداری پرداخت نمی‌کرد، در صحن شورای شهر بررسی شده و در مورد آن تصمیم گیری شود، این موضوع در صحن علنی شورای شهر بررسی خواهد شد تا در صورت تصویب سختی کار به این کارگران تعلق گیرد.  

بهشتی بیان کرد: این موضوع بررسی شد و مقرر است کمیسیون فرهنگی در این خصوص تصمیم گیری کند. ۴۱ درصد درآمد دو ماهه شهرداری تحقق یافته است، ۲۴۷ میلیارد تومان شهرداری در دو ماه درآمد داشته که در این جلسه وضعیت مناطق مختلف از برای تحقق درآمد بررسی شد.  

وی اضافه کرد: دلیل این موضوع شیوع ویروس کرونا و اعمال تخفیفات اسفند ماه سال ۹۸ برای پروانه‌های ساختمانی تا پایان اردیبهشت ۹۹ بود که مردم از این موضوع استقبال کردند. افزایش نرخ عوارض پروانه ساختمانی سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۴۰ درصد افزایش یافته که از خرداد ۹۹ اعمال می‌شود و درحال بررسی تاثیر این امر بر تحقق درآمد شهرداری هستیم.  

کد خبر 524756

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha