انتشارات نگاه کتاب «قطار سفید» سروده شمس لنگرودی را روانه بازار کتاب‌فروشی‌ها کرد.

شمس لنگرودی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، شمس لنگرودی شاعر، نویسنده و پژوهشگر، درباره این کتاب  گفت: کتاب "قطار سفید" مجموعه‌ای از چهار کتاب "کتاب کویر"، "کتاب موسیقی (اشعاری در ستایش سازها)"، "منظومه بازگشت و اشعار دیگر" و " قطار سفید" است.

او با این توضیح که شعرهای کتاب طی 4-5 سال اخیر سروده شدند، افزود: آخرین مجموعه شعر چاپ شده‌ام "کتاب موسیقی (اشعاری در ستایش سازها)" بود و آخرین اشعارم مجموعه "قطار سفید" است که برای نخستین بار نشر یافته است.

لنگرودی در مورد انتشار این چهار مجموعه شعر در قالب یک کتاب، اظهارداشت: سال‌هاست که مشغله اصلی‌ام موسیقی شده. ملودی و ترانه می‌نویسم و می‌خوانم؛ البته تنظیم به عهده دیگران است، به همین خاطر نسبت به گذشته کمتر شعر می‌گویم و چاپ می‌کنم.

کتاب "قطار سفید" جلد سوم مجموعه اشعار شمس لنگرودی محسوب می‌شود که توسط انتشارات نگاه چاپ شده است.

"رفتار تشنگی"، "در مهتابی دنیا"، "خاکستر و بانو"، "جشن ناپیدا"، "قصیده‌ لبخند چاک چاک"، "نت‌هایی برای بلبل چوبی"، "پنجاه و سه ترانه‌ عاشقانه"، "باغبان جهنم"، "ملاح خیابان‌ها"، "رسم کردن دست‌های تو"، "می‌میرم به جرم آن‌که هنوز زنده بودم"، "شب نقاب عمومی است" و "حکایت دریاست زندگی" از جمله مجموعه شعرهای منتشرشده شمس لنگرودی هستند.

کد خبر 524740

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha