مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: با وقوع آتش‌سوزی در گون‌زارهای بخش دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ، در حدود ۵ هکتار از این مراتع خاکستر شد.  

آتش سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی زمانپور، مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری، سه‌شنبه ۳ تیر در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این آتش‌سوزی غیرعمدی که عصر دوشنبه ۲ تیر رخ داد، پس از چهار ساعت با تلاش به موقع نیروهای محلی، بخشداری، نیروهای بسیج، منابع طبیعی و سایر دستگاه‌های شهرستان مهار و از گسترش آن به سایر مناطق جلوگیری شد.  

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۱۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و هفت هکتار از باغات استان طعمه حریق شد، که در مقایسه با دیگر استان‌های زاگرس‌نشین وضعیت به نسبت مطلوبی است که نشان از همراهی مردم و مدیریت صحیح این موضوع دارد.

زمانپور تصریح کرد: طی سه ماهه ابتدایی امسال شهرستان‌های اردل، لردگان، کیار، کوهرنگ و سامان با حادثه آتش‌سوزی مراتع و باغات روبرو بوده که هرچند این حوادث در سطح محدودی رخ داده اما می‌طلبد تا هوشیاری بیشتری از سوی مردم، مسئولان و به ویژه گردشگران به کار گرفته شود تا شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: مهار آتش در ساعات ابتدایی بسیار مهم است چرا که اگر گسترش پیدا کند، مهار آن حتی با امکانات و تجهیزات پیشرفته و بالگرد نیز به سختی انجام می‌گیرد.

زمانپور خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت در امکانات و تجهیزات اما تمام تلاش خود را برای آمادگی با هرگونه بحران در حوزه آتش‌سوزی به کار گرفته و در این مسیر مردم و جوامع محلی بهترین همراه و یاری‌رسان مسئولان هستند.  

کد خبر 524685

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha