مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
۰ نفر

افزایش کرایه اتوبوس‌های بین‌شهری در مسیر یزد به مهریز و بالعکس در روزهای اخیر موجب ناخرسندی شهروندان این شهرستان شده است.

اتوبوس‌هاي فعال در اهواز

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، در روزهای اخیر نرخ جابه‌جایی هر مسافر در مسیر ۳۰ کیلومتری یزد به مهریز از ۳۶ هزار ریال به ۵۰ هزار ریال افزایش یافته است.

یکی از کارگران مهریزی که باید هر روز برای کار به مرکز استان مراجعه کند، گفت: مسئولان به جای اینکه با ایجاد بستر مناسب، مردم را به استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی تشویق کنند با برخی تصمیم‌ها از آن پیشگیری می‌کنند.

حسین زارع افزود: افزایش قیمت‌ها در بخش‌های مختلف کالا و خدمات طی ماه‌های اخیر فشار زیادی را بر اقشار آسیب‌پذیر جامعه وارد ساخته و موجب نارضایتی شده است.

وی اظهار کرد: اگر مسئولان امر در کنار افزایش نرخ وسایل نقلیه عمومی نسبت به تامین برخی زیرساخت‌های مورد نیاز مانند بهداشت داخلی،  نصب صندلی‌های راحت و کولر به خصوص در شرایط موجود اقدام می‌کردند، مشکلی نبود.

این شهروند مهریزی ادامه داد: ایستگاه‌هایی که باید مسافران برای سوار شدن از آن‌ها استفاده کنند اصلا شرایط خوبی ندارد و با وجودی که بارها به گوش مسئولان رسیده ولی هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است.

زارع ابراز امیدواری کرد: مسئولان وضعیت مردم و اقشار ضعیف جامعه را در هر هر اقدامی که جنبه اقتصادی دارد درنظربگیرند و با افزایش قیمت‌ها فشار جدیدی به آن‌ها وارد نکنند.

شهرداری پیگیری می‌کند 

معاون شهرداری مهریز گفت: افزایش نرخ اتوبوس‌های بین‌شهری هیچ ارتباطی با این شهرداری و مسئولان شهر ندارد و چندسالی است که زیر نظر سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد است.

رسول یزدی افزود: هرچند شهرداری در این ارتباط و نرخ‌گذاری هیچ دخل و تصرفی ندارد، ولی یکی از امور مهمی که با همکاری بخش‌خصوصی و سایر دستگاه‌های مرتبط همواره پیگیری، اقدام و نظارت می‌شود، موضوع حمل‌ونقل مردم به مرکز استان است.

وی اظهار کرد: هدف شهرداری در تمام بخش‌ها رعایت حقوق شهروندی و خدمت به آنهاست و اگر جایی مشکلی و مطالبه‌ای باشد، با جدیت اقدام می‌شود.

رسیدگی شورای شهر

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر مهریز گفت: چند سالی است که طبق مقررات و تصمیم‌ها، ناوگان حمل‌ونقل عمومی و اتوبوس‌ها در اختیار شهرداری مهریز نیست و سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد  کار رسیدگی، نظارت و برنامه‌ریزی آن را انجام می‌دهد.

علیرضا ابویی افزود: افزایش ۳۸ درصدی جدید نرخ اتوبوس‌های بین‌شهری تصمیم این سازمان است که شورای اسلامی شهر بعد از اطلاع، نسبت به بررسی مطالبات بر حق شهروندان و مسافران، اقدام کرده است.

وی ادامه داد:  در این ارتباط مقرر شد که موضوع با در نظر گرفتن شرایط مردم و طول مسیر ۳۰ کیلومتری مهریز به یزد و بالعکس دوباره در دستور کار جدی مسئولان سازمان حمل‌ونقل شهرداری یزد قرار بگیرد.

مسئولان مهریز همکاری کنند

معاون فنی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد پیشتر گفته بود: افزایش قیمت قطعات و لوازم یدکی، قیمت روغن، لاستیک و موارد دیگر بر نرخ‌ها تاثیرگذار است. داود زارع افزود: افزایش نرخ‌ها به صورت حداقلی و با احتساب هزینه راننده حدود ۴۰ درصد بوده تا بتوانیم اتوبوس‌های بخش‌خصوصی را همچنان برای خدمات‌دهی به مردم سرپا نگه داریم.

وی ادامه داد: باید تجهیزات اتوبوس‌های فعلی مانند کولر با مساعدت شهرداری‌ها تجهیز شوند.  برای بهتر شدن شرایط، همکاری شهرداری مهریز و دیگر ارگان‌ها ضروری است.

۱۰ دستگاه اتوبوس روزانه حدود یک‌هزار مسافر را از شهر مهریز به یزد و بالعکس جابه‌جا می‌کنند.

کد خبر 524600

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha