معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی یزد گفت: در همه شهرستان‌های استان یزد و در بسیاری از روستاها از نظر تعداد داروخانه به حد اشباع رسیده‌ایم.

داروخانه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی یزد، دکتر محمد مصدق افزود: بیش از ۲۰۰ داروخانه در سطح استان فعال است و با توجه به ضریب جمعیت، در حال حاضر امکان صدور مجوز جدید در یزد وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در برخی از شهرستان‌های استان با توجه به جمعیت آن، بیشتر از نیاز، داروخانه داریم. در حال حاضر تعداد داروخانه‌های فعال استان یزد بیشتر از استاندارد کشوری است.

مصدق ادامه داد: با تمهیدات جدید وزارت بهداشت برای صدور مجوز داروخانه و توجه به تاسیس دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم‌پزشکی یزد و دیگر استان‌های کشور، همچنین ایجاد بازار کار برای فارغ‌التحصیلان این رشته، هیچ مجوزی از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای افراد حقوقی صادر نمی‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی یزد گفت: متقاضیان تاسیس داروخانه می‌توانند به سامانه مدیریت امور داروخانه‌ها مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

وی بیان کرد: در صورت وجود چند متقاضی واجدالشرایط برای تاسیس داروخانه در یک منطقه، اولویت تاسیس با فردی است که در زمان استعلام دانشگاه امتیاز بیشتری کسب کرده باشد.

مصدق افزود: در استان یزد بیش از ۱۰۰ نفر در نوبت دریافت مجوز داروخانه هستند و با توجه به ضریب جمعیت، در حال حاضر  امکان صدور مجوز جدید وجود ندارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی یزد ادامه داد: با توجه به سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تامین داروهای کمیاب و داروهای بیماران خاص، مجوز تاسیس یک داروخانه هلال احمر در مراکز استان‌ها صادر شده و استان یزد در این مورد کمبودی ندارد.

کد خبر 524439

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha