فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: در روزهای آینده یک تن مواد مخدر غیردارویی در آذربایجان‌غربی امحا می‌شود.

مواد مخدر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سردار مسعود خرم‌نیا، فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه این استان با سه کشور خارجی هم‌مرز است، حساسیت خاصی در زمینه مقابله با موادمخدر وجود دارد و باید مقابله همه‌جانبه با هدف خروج موادمخدر به کشورهای همسایه انجام شود.  

وی تصریح کرد: خوشبختانه سال ۹۸ و سه ماهه نخست سال ۹۹، اقدامات قابل توجهی در زمینه کشفیات مواد مخدر در آذربایجان‌غربی انجام شده و هم اکنون مهمترین اولویت کشور توسط ستاد مبارزه با موادمخدر، موضوع"پیشگیری" است.  

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی در گفت: با توجه به جمعیت دانش‌آموزی استان، به صورت جدی و هدفمند، موضوع پیشگیری از مواد مخدر کلید خورده تا جایی که ۹۰۰ مدرسه با جمعیت ۲۵۰ هزار نفر در مقاطع مختلف تحصیلی تحت پوشش قرار گرفتند.  

وی افزود: هم اکنون مدارس مناطقی که تهدید و خطرات بسیاری در آن وجود دارد، مشخص شده و اعتباراتی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته شده است‌ و در این راستا طرح «یاری‌گران» زندگی با هدف ایجاد مهارت لازم در بحث مبارزه با موادمخدر آغاز شده اما به خاطر شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس متوقف شده است و به محض آغاز فعالیت مدارس، این طرح ادامه می‌یابد.  

خرم‌نیا اظهار کرد: بنابراین همه ماموریت یافته تا در بحث مقابله و درمان، اقدامات همه جانبه انجام دهند. در این راستا ۶۵۱ نفر قاچاقچی دستگیر شد و امسال نیز تعداد دستگیرشدگان ۱۷۸ نفر بوده است.  

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: در سال گذشته دو هزار و ۹۱۰ توزیع کننده موادمخدر دستگیر شدند، در سه ماهه نخست امسال نیز تعداد دستگیرشدگان ۶۲۴ نفر بوده است.  

وی گفت: همچنین تعداد معتادان پذیرش شده در کمپ ترک اعتیاد در سال ۹۸ سه هزار و ۷۲۳ نفر بود که در سه ماهه اول امسال این تعداد ۶۴۶ نفر بوده است.  

خرم‌نیا اظهار کرد: در روزهای آینده یک تن مواد مخدر غیردارویی در آذربایجان‌غربی امحا می‌شود.  

کد خبر 524394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha