رئیس کل دادگستری گلستان گفت: سال گذشته ۲۳۲ پرونده برای تصرف غیرمجاز اراضی ملی تشکیل شد که در همین ارتباط ۲۳۰ متهم به دستگاه قضایی احضار شدند.

تصرف غیرمجاز اراضی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، هادی هاشمیان دوشنبه دوم تیر در نشست مسئولان دستگاه قضایی استان با دانشگاهیان اظهار کرد: دوره ریاست آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه دوره تحول نامگذاری شده و همه تلاش دستگاه قضایی این است که ورودی پرونده‌ها را به محاکم قضایی کاهش دهیم.

وی افزود: یکی از راه‌ها برای کاهش تولید پرونده‌های قضایی، بالا بردن آگاهی‌های حقوقی مردم برای پیشگیری از وقوع جرم است.

رئیس دستگاه قضایی استان بیان کرد: اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان نیز با هدف بالا بردن آگاهی‌های حقوقی مردم و با کمک بسیج حقوقدانان استان به اجرا درآمده است.

وی گفت: بسیاری از پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی تشکیل می‌شود به علت عدم آشنایی مردم با مباحث حقوقی، نحوه بستن قراردادها و غیره است که حجم پرونده‌های ما را افزایش می‌دهد.

هاشمیان به راه‌اندازی کلینک‌های حقوقی در استان اشاره کرد و افزود: با تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه آزاد گرگان داریم قرار است از ظرفیت دانشجویان رشته حقوق برای دادن مشاوره رایگان به مردم در این کلینیک‌ها اقدام شود.

وی گفت: با اقداماتی که دستگاه قضایی با مشارکت برخی دستگاه‌ها در زمینه حفاظت از عرصه‌های منابع ملی انجام داده خوشبختانه جامعه حساسیت زیادی نسبت به این موضوعات پیدا کرده است.

رئیس کل دادگستری استان گفت: سال گذشته ۲۳۲ پرونده در ارتباط با تصرف غیرقانونی اراضی ملی در دستگاه قضایی استان تشکیل شد که ۲۳۰ متهم احضار شدند و پس از رسیدگی به این بخشی از این پرونده‌ها ۱۰ هکتار از عرصه‌ها به منابع ملی بازگشت.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اهداف دستگاه قضایی استان، صلح و سازش پرونده‌هاست که در این زمینه گلستان جزو استان‌های برتر کشور است و سال گذشته بیشتر از ۵۰ درصد پرونده‌هایی که به شوراهای حل اختلاف استان وارد شد، منجر به صلح و سازش شده است.

کد خبر 524361

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha