مدیرعامل مترو تهران از اتمام مطالعات تحلیل ریسک سیلاب در ایستگاه‌های مترو خبر داد و اعلام کرد: بر اساس نتایج به دست آمده ۹ درصد از ورودی‌های مترو پایتخت در معرض خطر وقوع سیلاب و ۷۳ درصد فاقد این مشکل هستند.

آبگرفتگي در ايستگاه مترو تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی امام با بیان اینکه این مطالعه در سال گذشته به بررسی تمام ایستگاه‌ها و کارگاه‌های مترو تهران پرداخته است، گفت: در این مطالعه نقاط احتمالی که امکان بروز مشکل در آنها وجود دارد در ۶ دسته بر اساس اولویت، اصلاح و رده‌بندی شد.

وی افزود: در این مطالعه در مجموع، ۲۷۵ نقطه از ایستگاه‌ها و کارگاه‌های مترو مورد بررسی قرار گرفته است که بر اساس نتایج به دست آمده حدود ۹ درصد از ورودی‌ها در معرض خطر وقوع سیلاب و ۷۳ درصد نیز فاقد این مشکل است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: اعداد به دست آمده بیانگر این است که تعداد اندکی از ورودی ایستگاه‌های مترو تهران هنگام وقوع احتمالی سیلاب در معرض خطر آب گرفتگی قرار دارند که می‌توان در مجموع آنها را در ۲۴ نقطه دسته‌بندی کرد.

وی تاکید کرد: با انجام این مطالعه در صورت وقوع احتمالی سیلاب در شهر تهران می‌دانیم که کدام یک از ایستگاه‌ها و کارگاه‌ها درخطر سیلاب و آب گرفتگی قرار دارند؛ در نتیجه اقدامات مورد نیاز را به سرعت انجام خواهیم داد.

امام با بیان اینکه برخی از اقدامات در این خصوص نیازمند گذر زمان است، اظهار کرد: این اقدامات باید توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف انجام شود که طی بررسی‌های انجام شده در برخی از نقاط شهر نیاز به اصلاح اَنها توسط معاونت خدمات شهری و همکاری شهرداری مناطق هستیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به بخشنامه شهرداری تهران در مورد ضرورت مدیریت یکپارچه و جامع سیلاب شهری، اظهار کرد: تهیه طرح‌های بهبود ظرفیت هیدرولیکی و وضعیت عملکردی مجاری جمع‌آوری آب‌های سطحی که مجاور ورودی ایستگاه‌های مترو قرار دارند، مستلزم همکاری معاونت‌ها و نهادهای متولی در شهرداری تهران بر اساس اولویت‌بندی نتایج مطالعات تحلیل ریسک سیلاب است.

۲۷ فروردین سال ۹۱ بارش شدید باران باعث آبگرفتگی معابر و طغیان مسیل میانرود شد و سیلاب به تونل خط ۴ مترو تهران نفوذ کرد و ۴ ایستگاه فعال به همراه ۲ رام قطار را به طور کامل زیر آب فرو برد.

در روز حادثه از مدخل ورودی ایستگاه ۳۳ مترمکعب آب هر ثانیه به تونل می‌ریخت و به سرعت شیب زمین را به سمت جنوب، جایی که ایستگاه‌های آزادی، استاد معین و حبیب اله در آنجا واقع شده است طی می‌کرد.

در سال‌های اخیر با اقدامات انجام شده بسیاری از ورودی های مترو تهران ایمن‌سازی شده و تنها ۹ درصد این اماکن در شرکت مترو تهران نا ایمن و در معرض خطر سیل قرار دارد.

ناوگان مترو تهران و حومه در ۷ خط و ۱۲۷ ایستگاه فعال است.

کد خبر 524345

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DE ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    2 0
    آخه اون موقع طراحی و نقشه کشی به فکرشان نرسید که به موضوع آبگرفتگی و سیل هم باید چاره ای بیاندیشند ؟
  • DE ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    2 0
    اینگونه مهندسی فقط باعث آبرو ریزیست!! !! خرج تراشی پس نخبه هامون را بازی ندادند که آخرش به مشکل برخوردند!!!!!