رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: شهروندان با رعایت نکات ایمنی از بروز آتش‌سوزی در علفزارها پیشگیری کنند.

آتش مزارع

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمد یساولی بیان کرد: تعداد آتش‌سوزی‌ها به‌ویژه در علفزارها، زمین‌های بایر و فضای سبز براثر گرم شدن هوا افزایش‌یافته است، فقط در خردادماه امسال ۱۰۸۲ مورد حریق علفزار به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اعلام‌شده که با تلاش شبانه‌روزی آتش‌نشانان کرج در قالب ۲۹۹۰ نفر در زمان ۹۷۹ ساعت اقدام به اطفاء و مهار این آتش‌سوزی‌ها شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج، استان البرز گفت: این حجم از مهار حریق علفزارها طی سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است، این نوع عملیات‌ها در کنار استهلاک شدید خودروهای اطفاء حریق، تجهیزات و ادوات آتش‌نشانی باعث خستگی شدید آتش‌نشان‌ها با توجه به طولانی بودن زمان عملیات‌ها می‌شود.

یساولی اذعان کرد: منابع طبیعی و محیط‌زیست برای همه ماست و باید در حفاظت از آن به‌ویژه در مقابل آتش‌سوزی مراقبت کنیم، اگر افراد می‌خواهند جایی برای گردش و تفریح بروند و آتش روشن کنند، حتماً از فضاهایی که در پارک‌ها تعبیه‌شده است، استفاده کنند یا در زمین خاکی و دور از علف‌ها و درختچه‌ها آتش روشن کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج توضیح داد: از شهروندان درخواست می‌شود پس از اتمام کار خود با آتش، حتماً آن را با آب خاموش کنند و سپس خاک را زیرورو کرده و مطمئن شوند که آتش زیر آن نیز خاموش شده است؛ همچنین مراقب آتش‌بازی بچه‌ها نیز باشند.

یساولی یادآور شد: به‌هیچ‌وجه بطری‌های شیشه‌ای را در طبیعت نباید رها کرد، این بطری‌ها در گرمای شدید با متمرکز کردن نور خورشید در یک نقطه می‌توانند باعث آتش‌سوزی شوند.

کد خبر 524201

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha