دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
۰ نفر

محققان دانشگاه بریستول انگلیس دریافتند علائم زودهنگام ابتلا به دیابت نوع ۲ در بزرگسالی از سال‌ها قبل و در هشت سالگی قابل تشخیص است.

ديابت

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از ساینس‌دیلی نوشت: در این تحقیقات آثار فاکتور ژنتیکی بر متابولیسم و ابتلا به دیابت نوع ۲ با استفاده از نمونه‌های خون گرفته‌شده از داوطلبان در سنین ۸، ۱۶، ۱۸ و ۲۵ سالگی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. 

اطلاعات مورد استفاده در این تحقیقات که متعلق به بیش از ۴ هزار داوطلب متولد دهه ۱۹۹۰ میلادی بود، از یک پروژه تحقیقاتی به دست آمد که توسط محققان دانشگاه بریستول در انگلیس انجام گرفته است.

محققان اطلاعات ژنتیکی را با داده‌های به دست آمده از اندازه‌گیری میزان مولکول‌های مختلف در نمونه‌های خون مقایسه کردند تا الگوهایی را شناسایی کنند که مختص مراحل اولیه شکل‌گیری دیابت نوع ۲ در بدن است.

با استفاده از این رویکرد می‌توان با راهکارهایی نظیر تبعیت از رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی از ابتلا به دیابت اجتناب کرد.

دیابت به علت ناتوانی بدن در تولید یا مصرف انسولین به وجود می‌آید. انسولین ماده‌ای است که توسط لوزالمعده تولید می‌شود و نقش آن استفاده از قند به عنوان عظیم‌ترین منبع انرژی بدن است.

قند خون بالا به مرور زمان بر تمام اندام‌های بدن تاثیر می‌گذارد و به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، نارسایی کلیه، نابینایی، ناتوانی جنسی و عفونت‌های منتهی به نقص عضو منجر می‌شود.

کد خبر 524175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha