رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری پیشوا گفت: ۱۱۶ مورد اطفای حریق طی یک ماه گذشته در مزارع شهرستان پیشوا انجام شده‌است.

اتش سوزي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «مجید اصغری» اظهار داشت: همزمان شدن فصل برداشت با افزایش دمای هوا در جنوب‌شرق استان تهران باعث می‌شود که همه ساله شاهد حوادث آتش‌سوزی مزارع باشیم که تأخیر در برداشت محصول می‌تواند احتمال خسارت ناشی از آتش‌سوزی را چندین برابر افزایش دهد.

 رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری پیشوا عنوان کرد: سازمان آتش نشانی شهرداری پیشوا از ابتدای خرداد ماه تا کنون ۱۹۱ ماموریت اطفای حریق  انجام داده که بیشترین آتش‌سوزی‌ها مربوط به مزارع بوده و به‌همین دلیل باید کشاورزان توجه و اهتمام بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری پیشوا گفت: امسال آمار آتش‌سوزی‌ها نسبت به سال گذشته زیادتر شده و فراتر از آن چیزی بوده که تصور می‌کردیم. در این حوادث معمولا مزارع برداشت شده و برداشت نشده گندم و جو مورد حریق واقع شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با بارش های بهاری خوبی که امسال افتاد و با رویش پوشش گیاهی و علف‌های هرز در باغ‌ها و زمین‌های بایر، حریق‌های دیگر از جمله آتش سوزی در مراتع و باغ‌های شهرستان پیشوا اتفاق افتاده که متاسفانه برخی همشهریان عزیز با درنظر نگرفتن عواقب خطرناک و زیان‌آور آن، اقدام به آتش زدن زمین‌ها می‌کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری پیشوا بیان کرد: عمده‌ترین علت آتش‌سوزی‌های اخیر در پیشوا عمدی بوده است و  شهروندان عزیز بدانند حتی انداختن یک ته سیگار هم باعث آتش‌سوزی می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: از کشاورزان عزیز تقاضا داریم هرچه زودتر محصولات خود را برداشت کنند و در محل هایی که دپو می‌شوند مراقبت‌های ویژه و نکات ایمنی را در نظر بگیرند و از عموم مردم عزیز شهرستان خواهش می‌کنیم از آتش به‌پا کردن در کنار مراتع و زمین‌های کشاورزی جداً خودداری کنند و در صورت مشاهده چنین حادثه‌هایی موارد مربوط را سریعا به سامانه ۱۲۵ اعلام کنند.

کد خبر 524142

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha