جمعی از مسئولان محلی مهریز، فعالیت پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی (فتا) را برای نظارت بر فضای مجازی و کاهش آسیب‌ها و تخلفات در این شهرستان خواستار شدند.

پلیس فتا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دادستان مهریز از نبود پلیس فتا در این شهرستان ابراز گلایه کرد و گفت: بارها پیگیری کردیم و تذکر دادیم، ولی تاکنون محقق نشده است.

علی زارع افزود: دستگاه قضا نیاز به پلیس فتا دارد و با توجه به میزان بالای وقوع جرائم اینترنتی در شهرستان از ناجا استان یزد انتظار می‌رود پلیس فتابرای شهرستان اختصاص داده شود.

فرماندار مهریز نیز گفت: یکی از مهم‌ترین مطالبات شهرستان که بارها مورد تاکید مردم و مسئولان قرار گرفته و امیدواریم امسال اجرا شود، موضوع راه‌اندازی پلیس تخصصی فتاست.

رضا زارع‌زاده مهریزی افزود: اگر این پلیس که در برخی از مناطق توسط نیروی انتظامی فعالیت دارد در مهریز شکل بگیرد، نقش مهم و موثری در ساماندهی و نظارت بر فضای مجازی دارد و از نشر برخی مطالب که موجب نارضایتی شهروندان است، جلوگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: با همت و همکاری برخی از فعالان رسانه و مسئولان مرتبط، کمیته نظارت و ساماندهی بر فضای مجازی در شهرستان تشکیل شده و وظایف خود را انجام می‌دهد، اما از همه اینها اساسی‌تر، راه‌اندازی پلیس فتاست.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد نیز گفت: راه‌اندازی پلیس فتا در شهرستان‌ها  برحسب ضرورت جزو اهداف و برنامه‌های مهمی است که توسط نیروی انتظامی پیگیری می‌شود.

سرهنگ محمدرضا مزیدی افزود: درخواست مردم و مسئولان مهریز در خصوص راه‌اندازی این پلیس تخصصی بر اساس اهداف و ماموریت‌ها پیگیری می‌شود.

کد خبر 524136

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha