یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: خورشیدگرفتگی ۹۸ درصدی یکشنبه اول تیر از حدود ساعت ۹ صبح در چابهار آغاز شد و ساعت ۱۰ و ۱۵ دقیقه به اوج رسید و در نهایت ساعت ۱۲ این رویداد جذاب نجومی پایان یافت.

خورشید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمداکبر چاکرزهی افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار امکان رصد ایمن خورشیدگرفتگی را برای مردم و کارشناسان نجوم برنامه‌ریزی کرده بود و بسیاری از مردم با امکانات پیش‌بینی شده با دانش نجوم و رویت این پدیده نجومی آشنا شدند.

وی گفت: وقوع رخداد کسوف فرصتی کم‌نظیر برای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری نجومی سیستان و بلوچستان بویژه منطقه آزاد چابهار به سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به گردشگری علمی در سراسر کشور بود که سازمان منطقه آزاد چابهار در مسیر ترویج دانش نجوم در میان علاقمندان به این علم در منطقه، برنامه ویژه‌ای را برای رصد عمومی این پدیده نجومی با تلسکوپ زیر نظر اساتید نجوم و کارشناسان مجرب تدارک دید.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: با توجه به اینکه رویت این رویداد نجومی با چشم غیرمسلح برای چشم آسیب‌زا بود از این رو این سازمان تلاش کرد امکان حضور کارشناسان و تجهیزات پرتابل مربوطه را برای رصد عمومی این کسوف جزئی فراهم کند.

چاکرزهی عنوان کرد: کارشناسان که از چهره‌های شناخته شده ترویج نجوم در ایران بودند توانستند با تلسکوپ و دیگر تجهیزات نجومی خورشید گرفتگی را رصد کنند.

وی ادامه داد: در ۴۸ ساعت گذشته اساتید نجوم، کارشناسان رصد، عکاسان نجومی و کارشناسان مجرب در زمینه مبارزه آلودگی نجومی و نماینده پارک‌های آسمان تاریک آموزش‌های لازم را به مردم چابهار کنارک و دشتیاری در خصوص شناخت سیارات آسمان، کهکشان‌ها و خسوف و کسوف ارائه کردند.

کد خبر 523919

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha