رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اعطای اقامت ویژه به استعدادهای برتر اتباع خارجی خبر داد.

دانشجویان خارجی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، مهدی قلعه‌نویی درباره ارائه خدمات به استعدادهای برتر اتباع به ویژه دانشجویان و متخصصان افغانستانی گفت: مرکز تعاملات بین‌الملل در حال حاضر برنامه‌ای را با هدف استفاده از ظرفیت متخصصان و کارآفرینان اتباع خارجی در قالب اعطای اقامت ویژه به آنها اجرا کرده است.

وی درباره ارائه تسهیلات به نخبگان اتباع افغانستانی گفت: ما تلاش داریم بحث تردد متخصصان خارجی به ویژه از کشورهای همسایه که با حوزه علم و فناوری مرتبط هستند را تسهیل کنیم. در حوزه دانش بنیان‌ها به متخصصان اتباع خارجی که دارای تخصص و تجربه هستند، تسهیلات و حمایت‌هایی ارائه خواهد شد.

قلعه‌نویی گفت:‌ در راستای حمایت از نخبگان اتباع یک کار دیگر را هم از سال گذشته آغاز کرده ایم؛ به این صورت که دانشجویان برتر اتباع خارجی در دانشگاه‌ها را شناسایی و جوایز و حمایت‌هایی برایشان در نظر گرفتیم.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم وفناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص جذب نخبگان افغانستان در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: در حال بررسی، شناخت و حل مشکلات نخبگان اتباع در حوزه جذب دانشگاهی هستیم و سعی می‌کنیم اگر اتباع نخبه به ویژه نخبگان افغانستانی، مشکلاتی در حوزه دانشگاهی و جذب دارند، آنها را رفع کنیم.

قلعه‌نویی با اشاره به حل مشکل نخبگان اتباع در کشور گفت: ما به شدت به ظرفیت پذیرش دانشگاهیان در حوزه‌های علمی و شرکت‌های دانش بنیان از سوی اتباع افغانستان و همینطور سایر کشورها علاقه‌مندیم. به همین دلیل سعی می‌کنیم اگر مانعی وجود دارد، یا خودمان آن را حل کنیم یا آن را با همکاری سایر سازمان ها رفع کنیم.

وی تاکید کرد: برخورد ما با اتباع افغانستان که در قالب‌ شرکت‌های دانش بنیان و همچنین نخبگان و استعدادهای برتر دانشگاهی می‌گنجند مانند نوع برخورد با ایرانی‌ها است و هیچ تبعیض و تفاوتی میان این دو وجود ندارد.

کد خبر 523885

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha