مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: خردادماه بیش از ۴۹۰ میلیون برگ اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در تالار بورس استان معامله شد.  

بورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وحید جوادی، مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: خرداد ماه بیش از ۴۹۰ میلیون برگ اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در تالار بورس منطقه‌ای استان داد و ستد شد که ارزش معاملات به بیش از ۵ هزار و ۸۸۱ میلیارد ریال می‌رسد.  

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: هرچند که حجم معاملات خرداد ماه از نظر تعداد افزون بر ۲۶۴ میلیون برگ و از نظر ارزش سه هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال کاهش نشان می‌دهد، ولی در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸، ۳۲۶ درصد افزایش یافته است.  

جوادی در زمینه شاخص کل بازار بورس‌ نیز اظهار کرد: شاخص بورس در خرداد ماه ۹۹ در تالار معملات بورس استان روند صعودی را طی کرد و نسبت به اردیبهشت ماه امسال با ۲۸۳ هزار و ۸۶۹ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۶۲۷ واحد جا خوش کرد.  

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۳ هزار و ۶۶ واحد افزایش به رقم ۱۴ هزار و ۱۷۹ واحد رسید.  

جوادی همچنین گفت: در این ماه در تالار ارومیه ۱۲ کارگزار از ۱۶ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم بیش از ۵۱۵ شرکت را معامله کردند که نمایندگی شرکت کارگزاری مشاوران سهام با یک هزار و ۳۸ میلیارد ریال معامله در خرداد ماه توانست ۵/۱۷ درصد از کل ارزش معاملات را بدست آورده و از سایر کارگزاران پیشی بگیرد.  

کد خبر 523850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha